گروه موفقیت mr.masoumi

دیجیتال مارکتینگ

اشتراک گذاری

ایمیل مارکتینگ: راهنمای کامل بازاریابی و تبلیغات ایمیلی

ایمیل مارکتینگ: راهنمای کامل بازاریابی و تبلیغات ایمیلی

راهنمای صفر تا صد ایمیل مارکتینگ به همراه ابزارها و تکینک ها

ایمیل مارکتینگ یکی از محبوب‌ترین و مؤثرترین استراتژی‌های حوزه دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌آید. متأسفانه در ایران توجه زیادی به این روش نشده و دلیل آن کاربرد و محبوبیت استفاده از شماره تلفن‌های خانگی و همراه می‌باشد. اما با شناخت کامل بر بایدها و نبایدهای این زیر شاخه از بازاریابی می‌توان بهترین نتیجه رو با کمترین هزینه گرفت. در این مقاله با هم به یک تعریف دقیق از ایمیل مارکتینگ می‌پردازیم و در نهایت بهترین روش‌ها و سامانه‌های موجود را بررسی خواهیم کرد.

 

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست؟

بازاریابی ایمیلی همان استفاده از ابزار ایمیل برای تبلیغ، معرفی و فروش محصول است. در این روش راه ارتباطی شما با مشتری صرفاً ایمیل می‌باشد. ایمیل‌های به شکل‌های مختلف به گیرنده‌ها ارسال می‌شود. در جدول زیر به انواع مختلف این ایمیل‌ها پرداخته و مزایای و مشکلاتشان را با هم مرور می‌کنیم:

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ برای چه کسانی مناسب است؟

با وجود محبوبیت و کاربردهای فراوان ایمیل مارکتینگ در سطح جهانی، در ایران هنوز این سبک از بازاریابی دیجیتالی بیشتر از سطح B2C یا همان business to customer جا نیفتاده است. به همین دلیل استفاده از این روش برای کسب و کارهایی پیشنهاد می‌شود که به سایر کسب و کارها و افراد حرفه‌ای دیگر مشاغل خدمات می‌دهند. برای مثال اگر شما به شرکت‌های دیگر مانند پزشکان، وکلا و اداره‌های دولتی و سازمان‌های خصوصی خدمات رسانی می‌کنید، این روش می‌تواند ابزاری قوی برای توسعهٔ کسب و کار شما باشد. در ادامه به یک سری روش‌های مؤثر و باید و نبایدهای این سیستم می‌پردازیم.

 

بایدها و نبایدهای ایمیل مارکتینگ

برای نتیجه گرفتن از ایمیل مارکتینگ باید نکات زیر را رعایت کنیم:

  • همیشه از آدرس ایمیل رسمی شرکت یا کسب و کارتان استفاده کنید.
  • همیشه تأیید قبلی مشتری را به شکل ثبت نام و اطلاع رسانی در سایت یا سامانه بدست آورید.
  • تا جای ممکن از ایمیل‌های جنریک یا کلیشه‌ای خودداری کنید.
  • از آدرس‌های جیمیل (Gmail) یا هات میل (Hotmail) برای هدف‌های شخصی یا رسمی استفاده نکنید.
  • از فعال بودن آدرس‌های ایمیل مقصد اطمینان حاصل کنید. برای این منظوز می‌توانید از ابزارهای زیر استفاده کنید:

https://email-checker.net/

https://hunter.io/email-verifier

  • اگر ایمیل مستقیم و به فرد ارسال می‌شود نیازی به طراحی نیست.
  • برای ایمیل‌های خبرنامه‌ای یا جمعی از طراحی مناسب و جذاب استفاده کنید.
  • از قرار دادن لینک‌ها و دکمه‌های زیاد در متن ایمیل‌های تبلیغاتی خودداری کنید.
  • همیشه از نمونه‌های موفق در حوزهٔ کاری‌تان الهام بگیرید.

بهترین سیستم یا سامانه برای ایمیل مارکتینگ

به دلیل محبوبیت بالای این استراتژی بازاریابی، سامانه‌ها و اپلیکیشن های زیادی برای این کار طراحی شده‌اند. متاسفانه به دلیل استفاده‌های نا متعارف و اسپم زیاد توسط شرکت‌های خرد و کسانی که در کشورهایی که قانون خاصی برای ایمیل مارکتینگ وجود ندارد فعالیت می‌کنند. انتخاب سامانه مناسب می‌تواند کار سختی باشد. در ادامه سه سیستم محبوب رو با هم بررسی می‌کنیم و با هم بهترین گزینه را انتخاب می‌کنیم:

ایمیل ماکتینگ برای چه کسانی مناسب است؟

مزایا و معایب ایمیل مارکتینگ

 

با توجه به شرایط بالا بهترین سیستم برای شروع سامانهٔ Gmass هست. این سیستم براحتی در جیمیل شما تنظیم شده و از نظر قیمتی بسیار مناسب است. در مقالهٔ بعدی آموزش کامل این سامانه را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

 

اسپم شدن در ایمیل مارکتینگ چیست؟

اسپم یا همان پست الکترونیک ناخواسته (Unsolicited Commercial Email) به ارسال پیام‌های تبلیغاتی یا تجاری بدون رضایت دریافت‌کننده گفته می‌شود. اسپم شدن منجر به جریمه و مسدود شدن حساب می‌شود.

 

راه های جلوگیری از اسپم شدن

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که ممکن است در ایمیل مارکتینگ با آن مواجه شوید، اسپم شدن و جریمه شدن است. اگر روال ارسال ایمیل‌ها را صحیح انجام ندهید، ممکن است فیلتر اسپم ایمیل یعنی Gmail شما را جریمه کند. در ادامه به برخی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از اسپم شدن می‌پردازیم:

  •     از آدرس ایمیلی با محتوای پستی مرتبط استفاده کنید.
  •     پیش از ارسال، درخواست مجوز و تأیید ایمیل گیرنده را دریافت کنید.
  •     فراموش نکنید از دکمه‌ای برای خارج شدن از لیست در ایمیل استفاده کنید.
  •     از بیش از حد فشرده بودن متن ایمیل خودداری کنید.
  •     رعایت زمان‌بندی مناسب بین ارسال‌ها.
  •     از ارسال بیش از یک ایمیل در روز به یک نشانی ایمیل خودداری کنید.
  •     قبل از هر ارسال لیست مخاطبان را بررسی و مکانیزم‌های حذف خودکار را مدنظر قرار دهید.
  •     از کاربرد لینک‌های تبلیغاتی در متن مکالمه خودداری کنید.

 

حرف آخر

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ یکی از جذاب‌ترین و کشف نشده ترین استراتژی‌های بازاریابی در ایران است. پس با رعایت دستورالعمل‌های بالا و دوری از اسپم و ارسال بیش از حد ایمیل می توایند رونق خاصی به کسب و کارتان بدهید.

تیم مشاوره کسب وکار معصومی برای راهنمایی شما در حوزه بازاریابی ایمیلی آمادگی کامل را دارد. همین امروز اولین جلسهٔ مشاوره را با تیم ما رزرو کنید تا راهنمای شما در رونق کسب و کارتان باشیم.

نوشته شده توسط امیر ابراهیمی

https://mr-masoumi.ir/articles/email-marketing-strategy

ثبت نظر

نام و نام خانوادگی

ایمیل

دیدگاه

لیست نظرات (0)