گروه موفقیت mr.masoumi

درآمد از ایتا

اشتراک گذاری

راهنمای قدم به قدم تبلیغات در ایتا

راهنمای قدم به قدم تبلیغات در ایتا

آیا تابه‌حال به فکر به منظور تبلیغ کسب و کارتان بودید؟! چقدر با اصول و ترفندهای تبلیغ در بستر شبکه‌های اجتماعی آشنا هستید؟! آیا خدمات یک مرکز مشاوره کسب و کار به منظور افرایش بازدهی تبلیغات خود چیزی می دانید؟ بر اساس آمارهای به دست آمده در ایران حدود 56 میلیون و 700 هزار نفر از مردم، کاربر اینترنت هستند. تبلیغ در این بستر می‌تواند شما را به افراد زیادی معرفی کند. شرکت‌های بزرگ به دلیل اعتبار بالا و درآمدهای زیادی که دارند، می‌توانند فارغ از هزینه در هر بستری تبلیغ کنند اما کسب و کارهای کوچک نمی‌توانند هزینه زیادی را بابت این کار بپردازند؛ به همین علت برای آن‌ها فضای مجازی بهترین گزینه است.

صاحبان کسب و کار می‌توانند با یک هزینه اندک و قابل قبول، تبلیغی مؤثر داشته باشند. در میان نرم افزارهای محبوب داخلی، ایتا پلتفرمی است که توانسته جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد. سوالات زیادی از تیم مشاوره کسب و کار معصومی در مورد نحوه تبلیغات در ایتا هر روز پرسیده می‌شود، به همین دلیل در این مقاله می‌خواهیم نحوه تبلیغات در ایتا و حل چالش‌هایی که در این مسیر وجود دارد را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

راه های تبلیغ در ایتا

راه‌های تبلیغ در ایتا

در شبکه اجتماعی ایتا روش‌های تبلیغاتی متفاوتی وجود دارد. صاحبان کسب و کار باید بر اساس نوع حرفه و نیازشان از این روش‌ها استفاده کنند. به طور کلی تبلیغات در ایتا بهتر است از دو مسیر زیر صورت بگیرید:

  • تبلیغ در خود ایتا
  • تبلیغ در کانال‌های ایتا

1. تبلیغات در خود ایتا

  • جایگاه یک: به اولین سطر در نخستین سر برگ گفتگوها «جایگاه یک» می‌گویند. تبلیغاتی که در این جایگاه ثبت می‌شوند شبیه یک گفتگوی پین شده (سنجاق شده) در اولین تب نشان داده می‌شوند. اگر کاربر روی این تبلیغ کلیک کند به یک لینک در داخل ایتا (یک پست خاص از یک کانال) یا خارج ایتا (یک سایت یا نرم افزار) هدایت می‌شود.

جایگاه یک در ایتا

  • جایگاه دو: به تبلیغاتی که در بالای لیست کانال‌ها/سوپرگروه‌ها و در بخش ترندها یا داغ‌ترین‌های ایتا نمایش داده می‌شود «جایگاه دو» می‌گویند. ظاهر این تبلیغ به شکل دایره است. کسب و کارها می‌توانند در این جایگاه یک لینک‌ داخلی یا  خارجی قرار دهند.
    جایگاه دو ایتا

2. تبلیغات در کانال‌ها

روش دیگر تبلیغ در کانال‌های محبوب و پرمخاطب ایتا است. برای این تبلیغ شما باید تعدادی از کانال‌هایی که به کسب و کارتان ربط دارند را پیدا کنید سپس به آن‌ها درخواست تبلیغ دهید. در مقالات بعدی به معرفی تعدادی از کانال‌های ایتا برای تبلیغ خواهیم پرداخت.

قوانین تبلیغ در ایتا

1. فقط کانال‌هایی می‌توانند درخواست تبلیغ کنند که:

  • از تاریخ ایجاد کانالشان در ایتا حداقل یک ماه گذشته و در این مدت فعالیت مستمری داشته باشند.
  • قوانین نشر محتوا در بخش «قوانین و مقررات سایت رسمی ایتا» را مطالعه کرده باشند.
  • احراز هویت شده باشند.
  • موضوع فعالیتشان متناسب با نیاز عموم کاربران باشد.
  • فاقد سابقه تذکر یا اعمال جریمه باشند.
  • حاوی مطالب زرد یا بی محتوا نباشند.

2. تبلیغ کانال‌هایی که به سازمان‌ها، شخصیت‌های حقیقی/حقوقی یا برندهای شناخته شده ربط دارد باید حتماً با درخواست کتبی از آنجا باشد.

3. ثبت سفارش در زمینه‌هایی که ممنوع است یا سلسله مراتب خاصی دارد (مانند تبلیغ دارو) امکان پذیر نیست.

4. سفارش دهنده موظف است قبل از تبلیغ در جایگاه یک، کانال خودش را از هرگونه محتوای تبلیغاتی پاک‌سازی کند. در طول تبلیغ در این جایگاه معرفی گروه‌ها و کانال‌ها در بخش توضیحات کانال ممنوع است.

5. اگر سفارش دهنده قصد قرعه کشی یا اهدای هدیه به کاربرانش را داشته باشد باید قبل از شروع تبلیغ کیف پولش را شارژ کند. فرایند قرعه کشی یا اهدای هدایا با نظارت مستقیم مجری تبلیغات ایتا انجام می‌شود.

6. بعد از ورود به صفحه پرداخت اگر درخواست تأیید شود تبلیغ در نوبت نمایش قرار می‌گیرد اما اگر درخواست رد شود هزینه پرداخت شده به حساب سفارش دهنده بر می‌گردد.

تعرفه تبلیغ در ایتا

- سفارش تبلیغ در جایگاه یک بر اساس تعداد بازدید از تبلیغ ثبت و تعرفه آن بر اساس تعداد بازدید کاربران محاسبه می‌شود اما بازدیدهای تکراری حساب نمی‌شوند. تعرفه تبلیغ در جایگاه یک به صورت زیر می‌باشد:

  • برای لینک‌های خارجی به ازای هر بازدید 15 تومان
  • برای لینک‌های داخلی به ازای هر بازدید 10 تومان
  • تعداد سفارشات شما می‌تواند حداقل 300.000 بازدید و حداکثر 5.000.000 بازدید باشد.

- سفارش تبلیغ در جایگاه دو بر اساس تعداد مشاهده کاربران ثبت می‌شود و تعرفه تبلیغ در آن هم بر اساس تعداد بازدید بینندگان است. این بازدیدها به صورت منحصر به فرد نیستند یعنی بازدیدهای تکراری به حساب می‌آیند.

  • تعرفه تبلیغ در این جایگاه به ازای هر 1000 بازدید، 800 تومان است.
  • تعداد سفارشات در جایگاه دو می‌تواند فقط 1.000.000 بازدید باشد.

نکته: توجه داشته باشید که تعداد بازدید از تبلیغ ربطی به تعداد بازدید پست‌های داخل کانال ندارد.

انواع تبلیغ در ایتا

نحوه سفارش تا ثبت تبلیغ در ایتا

سفارش و ثبت تبلیغ در جایگاه یک:

1. صفحه ثبت سفارش را به آدرس http://pay.eitaa.org/ باز کنید.

2. شماره تلفن و کد احراز خود را وارد کنید.

3. روی گزینه تبلیغات در ایتا بزنید و جایگاه یک را انتخاب کنید.

4. روی درخواست جدید کلیک کنید.

5. فرمی برای شما می‌آید که باید در آن اطلاعات زیر را وارد کنید:

  • یک تصویر مربعی مرتبط با تبلیغتان را با سایز 320 در 320 پیکسل و حداکثر حجم 1 مگابایت را بارگذاری کنید.
  • در بخش عنوان تبلیغ باید فعالیت خودتان را مشخص کنید. هر چقدر عنوان کوتاه‌تر و بهتر باشد، بازدهی شما بیشتر می‌شود.
  • در بخش توضیحات، متن تبلیغ خود را وارد کنید. این متن دقیقاً همان بخشی است که به کاربر نشان داده می‌شود.
  • لینک تبلیغتان را وارد کنید. (این لینک باید با http:// یا https://شروع شود.)
  • تعداد بازدید خود را مشخص کنید.
  • روز شروع تبلیغ را انتخاب کنید.
  • در صفحه پرداخت، هزینه تعیین شده را بپردازید.

6. ثبت سفارش شما انجام شد.

سفارش و ثبت تبلیغ در جایگاه دو:

1. در مرورگر گوشی یا لپ‌تاپ http://pay.eitaa.org/ را باز کنید.

2. کد احراز و شماره تلفن خود را وارد کنید و روی گزینه تبلیغات ایتا بزنید.

3. جایگاه دو را انتخاب کنید.

4. روی درخواست جدید بزنید.

5. فرمی برای شما باز می‌شود که باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • یک تصویر مربعی مربوط به تبلیغ خود را با حداقل سایز 320 در 320 پیکسل و حداکثر حجم 1 مگابایت بارگذاری کنید.
  • در بخش عنوان تبلیغ یک عنوان سنجیده که معرف فعالیتتان است را وارد کنید.
  • تبلیغات در این جایگاه نیاز به توضیح خاصی ندارد؛ زیرا هر چقدر تبلیغ کوتاه‌تر و واضح‌تر باشد بازدهی بیشتر می‌شود.
  • لینک تبلیغی که با http:// یا https:// شروع می‌شود را وارد کنید.
  • اگر می‌خواهید کانالی را در ایتا تبلیغ کنید پس باید لینک یکی از پست‌هایتان را در کادر مربوطه درج کنید. پست‌هایی که در کانال‌های خصوصی یا گروه‌ها منتشر می‌شوند لینک ندارند اما مطالبی که در کانال‌های عمومی منتشر می‌شوند لینک دارند. برای کپی کردن این لینک در نسخه اندروید باید روی فلش کنار مطلب کلیک کنید سپس در پنجره‌ای که باز می‌شود روی عبارت «کپی لینک» بزنید. در نسخه ویندوز باید روی پست راست کلیک کنید سپس روی عبارت «کپی کردن لینک مطلب» بزنید.
  • روز شروع تبلیغ را انتخاب کنید.
  • وارد صفحه پرداخت شوید و هزینه تبلیغ را بپردازید.

6. تبلیغ ثبت شد.

 

سخن پایانی

تبلیغات در ایتا تأثیر زیادی در بازاریابی و فروش شما خواهند داشت. اگر از تولید محتوا و کیفیت محصولات و خدماتتان مطمئن هستید و تصمیم به تبلیغ گرفتید اما نمی‌توانید خودتان این کار را انجام دهید یا زمان کافی ندارید، تیم مشاوره کسب و کار معصومی به شما کمک خواهد کرد. ما پس از بررسی کسب و کارتان بهترین روش تبلیغاتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با هزینه مناسب یک تبلیغ پر بازده داشته باشید. با توجه به اینکه این پلتفرم ایرانی است و تمامی کسب و کارها باید در آن احراز هویت کنند در نتیجه مردم راحت‌تر اعتماد می‌کنند و پول می‌دهند. این موضوع باعث رونق کسب و کار و افزایش درآمد شما می‌شود پس بدون اتلاف وقت از تیم مشاوره کسب و کار ما راهنمایی بگیرید.

 

نوشته شده توسط مهدی معصومی

https://mr-masoumi.ir/articles/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%82%D8%AF%D9%85-%D8%A8%D9%87-%D9%82%D8%AF%D9%85-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%A7

ثبت نظر

نام و نام خانوادگی

ایمیل

دیدگاه

لیست نظرات (0)