گروه موفقیت mr.masoumi

کسب و کار

اشتراک گذاری

نقشه راه تبلیغات در کسب و کار برای افزایش فروش

نقشه راه تبلیغات در کسب و کار برای افزایش فروش

تبلیغات در کسب و کار

تبلیغات یکی از بهترین روش‌های برقراری ارتباط با مشتریان و معرفی محصول و خدمات شماست و یکی از المان های مهم در هر کسب و کاری به شمار می‌آید، تفاوتی ندارد که که کسب و کار شما اینترنتی و دیجیتال یا حتی سنتی باشد تبلیغات همیشه کسب وکار شما زا زنده نگه می‌دارد و نام شما روی زبان ها باقی می‌ماند .
 حدودا 60 تا 70 درصد از تبلیغاتی که امروزه در فضای اینترنتی یا سایر تبلیغات سنتی انجام می‌شود با شکست مواجه شده اند. اما چه چیزی موجب رخ دادن این اتفاق بوده؟ در چه مرحله ای از تبلیغات درچار مشکل شده اند؟ یا احتمالا درست تصمیم نگرفته اند که در چه بستری شروع به پیدا کردن و جذب مشتری کنند تا نتیجه مطلوب بگیرند. 
 

تمام  موارد گفته شده در تبلیغات شما تاثیر گذار خواهد بود.
امروز در این مقاله استراتژی تبلیغات به همراه تمام نکات را برای داشتن یک تبلیغ خوب به شما آموزش می‌دهیم .
 

اهمیت و لزوم تبلیغ در کسب و کار:

استفاده از تبلیغات در هر کسب و کاری مزیت های بسیار زیادی برای رشد و توسعه آن به همراه خواهد داشت، یک تبلیغ خوب می‌تواند به افزایش فروش شما، افزایش آگاهی از برندتان، کسب اطلاعات مشتری نسبت به جزئیات کسب و کارتان،راه های ارتباطی شما یا خدماتی که ارائه می‌دهید و پیشنهاد های جدیدی که برای مشتری دارید کمک کند.
 

ویژگی های یک تبلیغ خوب :

افزایش فروش از طریق معرفی محصولات و خدمات به مشتریان احتمالی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

اطلاع‌رسانی به مشتریان درباره تغییرات خدمات، رونمایی از محصولات جدید، پیشنهادهای ویژه و بهبود حاصل شده در محصولات و خدمات کسب و کار.

ترغیب کاربران به انجام یک عمل خاص مانند بازدید از وب‌سایت یا استفاده از یک کد تخفیف خاص با تاریخ انقضای محدود

یادآوری نام برند و زمینه تخصصی کسب و کار به مشتریان قدیمی

تغییر افکار و تصور افراد درباره کسب و کار

کمک به ساخت و توسعه برندی متمایز برای کسب و کار

افزایش آگاهی از برند و کسب و کار

 

برای داشتن یک تبلیغ خوب چطور شروع کنیم: تعیین استراتژی در تبلیغات

انواع تبلیغات در کسب و کار | مشاوره کسب و کار معصومی

 

یکی از مهم ترین دلایل شکست افراد در تبلیغات به خاطر این بوده که افراد نمی دانستند تبلیغات را از کجا شروع کنند. استراتژی یا راهبرد، به معنی نقشه راه است. در واقع برنامه ریزی های تدوین شده ای هستند که در طول مسیر اجرایی می‌شوند.
برای تعیین یک استراتژی مناسب در انجام تبلیغات و رسیدن به اهداف بازاریابی باید مراحل زیر را طی کنید:

تعیین کردن هدف بازاریابی

تعیین اهداف فروش و بازاریابی در تبلیغات یکی از مراحل مهم در تعیین استراتژی شما است.  واقع گرایانه و دست یافتنی می‌تواند منجر به داشتن کارشناسان موفق، خوشحال و با انگیزه شود. قبل از شروع و زمانی که تصمیم به اجرای یک تبلیغات گرفتید از خودتان بپرسید: چرا این تبلیغات را انجام میدهید و در نهایت با این کمپین شما قرار است چه چیزی به دست بیاورید؟ به دنبال دیده شدن هستید یا فروختن؟!

شناسایی مخاطبان هدف

حالا که هدف کلی خود را از تولید محتوا مشخص کرده‌اید، وقت آن است که دقیقاً مشخص کنید با چه کسانی می‌خواهید صحبت کنید. شناسایی مخاطبان هدف به شما کمک می‌کند تا محتوایی را تولید کنید که برای آن‌ها جذاب و مفید باشد. برای پیدا کردن مخاطبان هدفتان می‌توانید از افراد مختلفی مثل تیم خدمات مشتریان و تیم پشتیبانی که با مشتری در ارتباط هستند یا نظرسنجی بین مخاطبان مختلف انجام دهید.

تعیین بودجه

مسئله بسیار مهم دیگر تعیین میزان بودجه و سرمایه ای است که قصد دارید برای این تبلیغ استفاده کنید. برای داشتن بهترین تبلیغات باید به این نکته توجه کنید که نقشه و ایده تبلیغاتی شما با اجزای برنامه و هزینه های آن هم‌خوانی داشته باشد.

انتخاب روش‌ مناسب برای انجام تبلیغات

انتخاب محل انتشار تبلیغاتتان به اندازه خود تبلیغ اهمیت دارد. برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید کانال‌های ارتباطی را انتخاب کنید که مخاطب هدف شما در آنها حضور فعال دارند.
در اینجا چندتا از بسترهای محبوب تبلیغاتی را به شما معرفی می‌کنیم:

تبلیغات تلویزیونی و رادیویی:

تبلیغات تلویزیونی به دلیل گستردگی مخاطب هنوز هم به عنوان یکی از بهترین روش های تبلیغات شناخته می‌شود. تصویربرداری و تولید تبلیغات تلویزیونی به دلیل استفاده از تجهیزات پیشرفته تصویر برداری معمولاً پر هزینه تر از تبلیغات رادیویی است. 

تبلیغات ایمیلی:

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یکی از روش‌های تبلیغات در فضای آنلاین است. از ایمیل مارکتینگ برای ارتباط با مشتریان یا مخاطبان از طریق ایمیل استفاده می‌کنیم. ایمیل مارکتینگ به شما کمک می‌کند ارتباط طولانی تر و مداومی با مشتریان خود داشته باشید و همواره آن‌ها را از محصولات و خومات جدید مطلع کنید.

تبلیغات دهان به دهان:

بازاریابی د هان به دهان وابسطه به مخاطبانی است که به برند شما وفادار هستند و به صورت خود جوش به تبلیغ برند شما می‌پردازند. برای ایجاد تبلیغات دهان به دهان کافی است برای محصول خود ارزش منحصر به فرد ایجاد کنید که توانایی کمک به افراد را داشته باشد. پس از آن با استفاده از روش‌هایی مثل استفاده از اینفلوئنسرها، راه اندازی یک انجمن و برقراری ارتباطات دوستانه و تعاملی برای درگیر کردن عواطف انسانی استفاده کنید.

تیزر تبلیغاتی:

یکی از مراحل مهم تاثیرگذاری و جذب مخاطب، نحوه آشنایی با محصول و ویژگی های آن است. وقتی صحبت از تیزر تبلیغاتی می‌شود منظورمان ویدیوهای تبلیغاتی است که برای معرفی یک محصول، خدمت، یا برند خاص ساخته می‌شود. این نوع تبلیغات به گونه‌ای طراحی و تولید می‌شوند که توجه مخاطب را به سرعت جلب کند و پیام مورد نظر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به شکل واضح به مخاطب برساند.

تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی:

شبکه های اجتماعی به دلیل داشتن تعداد کاربران زیاد بستر بسیار مناسبی را برای تبلیغات فراهم کرده اند. بهترین شبکه های اجتماعی برای انجام تبلیغات شامل اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، ایتا و... است. 
تبلیغات گوگل: تبلیغ گوگل (google ads) پلتفرم تبلیغاتی گوگل است که به تمام کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا پلتفرم آنلاین یا کسب‌وکار آنلاین خود مثل وبسایتشان را در پربازدیدترین‌ سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و همچنین ویدیوها تبلیغ کنند و مخاطبان را به انجام کار مدنظرشان هدایت کنند.

ارزیابی نکردن، مساوی با شکست است

اگر نمیتوانید میزان تاثیر گذاری تبلیغات خود را اندازه گیری کنید و آنالیز دقیقی از تبلیغ خود داشته باشید احتمال شکست شما افزایش پیدا می‌کند.
مهم ترین مواردی که باید به آن توجه داشت
اینکه ترافیک سایت شما چه مقدار افزایش پیدا کرده است؟
چه مقدار از ترافیک سایت به خواسته مورد نظرتان تبدیل شده است؟
پس حتما دانش تحلیل و آنالیز تبلیغات را در برنامه‌های خود داشته باشید. اما همه چیز اینجا به پایان نمی‌رسد! تنها تحلیل این آمار کافی نیست شما باید با استفاده از نتایج به‌دست آمده در جهت بهبود کسب و کار خود تغییرات را ایجاد کنید.
تعداد کاربرانی که وارد سایت و فروشگاه شما شده اند اما این موضوع منجر به خرید نشده است را ریشه یابی کنید و در پی بهبود و اصلاح استراتژی های خود باشید.

 

کلام آخر

تبلیغ پل ارتباطی میان فروشنده و مشتری است. هرچقدر این ارتباط محکم تر باشد قلمرو کاری شما گسترده تر خواهد بود. امروزه تبلیغ نقش خارق العاده ای در فروش محصولات ایفا می‌کند. ما در تیم مشاوره کسب و کار معصومی طیف وسیعی از خدمات بازاریابی را انجام می‌دهیم و برای داشتن تبلیغ اثر بخش و هدفمند در فضای حضوری و مجازی می‌توانیم شما را همراهی کنیم.

نوشته شده توسط کوثر عابدینی

https://mr-masoumi.ir/articles/Business-advertising

ثبت نظر

نام و نام خانوادگی

ایمیل

دیدگاه

لیست نظرات (0)