گروه موفقیت mr.masoumi

درآمد دلاری

اشتراک گذاری

کسب درآمد دلاری از یوتیوب Youtube

کسب درآمد دلاری از یوتیوب Youtube

راهنمای کامل کسب درآمد دلاری در یوتیوب YouTube

یکی از بهترین منابع محتوا و اطلاعات بعد از گوگل، بی شک یوتیوب است. تیم مشاوره کسب و کار معصومی، در این مقاله، تمام نکات ریز، داشتن یک حساب کاربری موفق در یوتیوب را برای کسب درآمد دلاری به شما می‌گوید. شما چه صاحب یک کسب و کار بزرگ باشید و چه یک کسب کار خانگی یا روستایی کوچک را اداره ‌کنید و یا حتی اگر به فکر یک درآمد از یک کار پاره‌وقت باشید یوتیوب می‌تواند به راحتی به بهترین منبع درآمد شما تبدیل شود. امروزه یوتیوب در بین مردم به عنوان یک دانشگاه رایگان شناخته می‌شود، در هر لحظه افراد متفاوت در رده سنی متفاوت در حال آموزش و یادگیری در این پلتفرم هستند. داشتن یک حساب فعال، که از لحاظ سئو بهینه شده، نقش مهمی در کسب درآمد دلاری از یوتیوب برای شما دارد. 

نکته‌های مهم برای شروع کار با یوتیوب YouTube

درست مثل هر شبکه اجتماعی دیگری، یوتیوب (YouTube) هم، الگورتیم‌های خاص خودش را برای تجربه‌ی بهتر کاربر دارد که برای موفقیت باید این الگوریتم‌ها را شناخت. نکته‌های زیر به شما کمک می‌کند تا الگوریتم‌های یوتیوب را بشناسید و حساب کاربری موفق‌تری داشته باشید. 

1- به هیچ عنوان از محتوای دیگران استفاده نکنید

استفاده از محتوای دیگران یا مطلبی که توسط شخص دیگری منتشر شده است و طرفدار زیادی را به خود جذب کرده باشد شاید در روزهای اول باعث جذب بازدیدکننده شود و ترافیک کانال شما را تا حدی بالا ببرد اما در درازمدت باعث نابودی سئو کانال و کسب و کار شما می‌شود. اگر در تیوب به دنبال کسب درآمد دلاری هستید، تحت هیچ شرایطی وقت باارزشتان را با کپی کردن تلف نکنید، تلاش کنید با تحقیق و جمع آوری داده های معتبر ایده ها و خلاقیت های خود را پیاده سازی کنید. با اجرای ایده های خودتان با یک سبک جدید می‌توانید مخاطبان بیشتری جذب کنید و به اعتبار خودتان آسیب وارد نکرده اید. لازم است بدانید درصورتی که یوتیوب متوجه محتوای تکراری شما و نقض حقوق دیگران شود، به شما اخطار خواهد داد و حتی ممکن است حساب کاربری شما را مسدود کند.

2- وارد هرزنامه یوتیوب نشوید

از تمام کارهایی که باعث حذف یا Spam شدن حساب شما می‌شود جدا خودداری کنید. کارهایی که باعث موفقیت و بازدید بیشتر کانال شما در یک زمان کوتاه می‌شود، باعث نابودی کانال شما هم می‌شود. این کارها معمولا به عنوان روش‌های موفقیت کوتاه مدت در اینترنت معرفی می‌شوند. به طور مثال، تگ‌های زیاد یا غیر مرتبط، یا استفاده از عناوین جذاب ولی غیرمرتبط با ویدیو فقط برای کلیک بیشتر و غیره، در درازمدت باعث بالارفتن واکنش منفی کاربران می‌شود. این چنین محتواهایی شامل محتواهای غیرمرتبط، انواع کلاهبرداری ها و محتواهای گمراه کننده می‌باشد که برای کاربران یوتیوب بسیار آزاردهنده است.

3- تولید محتوا در یوتیوب، یک پروژه است

تولید محتوا در یوتیوب صبر زیادی می‌طلبد! به دلیل این که افراد زیادی در یوتیوب تولید محتوا می‌کنند برای رسیدن به نتایج خوب و عالی باید صبور باشید و تلاش مستمر داشته باشید تا به نتیجه مطلوبتان برسید. 90 درصد از افرادی که شروع به کار در یوتیوب می‌کنند بعد از ماه اول ناامید شده و آن را کنار می‌گذراند اما شما سعی کنید جزو این افراد نباشید، تمام یوتیوبرهای موفق ماه‌ها و شاید سال‌ها تولید محتوا می‌کرند تا به نتیجه و درآمد چند صد هزار دلاری رسیده‌اند. هرچند ممکن است در ابتدا کار سختی به نظر بیاید اما شدنی است و نیاز به صبر، تلاش و خلاقیت دارد. 

4- در یوتیوب کیفیت مهم‌تر از کمیت است

بهترین راه برای موفقیت در یوتیوب، تولید محتوای باکیفیت است. فعالیت روزانه ولی با محتوای بی‌کیفیت، باعث کمتر دیده شدن کانال شما می‌شود و چه بسا کاربران، کانال شما را spam کنند و حساب شما محدود شود. پیشنهاد ما این است محتوایی تولید کنید که موردنیاز کاربر است و راه حلی برای مشکلات آن‌هاست. مهم نیست شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید، بهتر است در آن حوزه متخصص شوید و ویدیوهای کاربردی تهیه کنید مثلا ویدیوهای دوره‌های آموزشی یا حتی ویدیوی روش‌های پرورش یک گیاه حساس و … . 

حالا که نکته‌های پیش از شروع را خواندید، با آموزش قدم به قدم ساخت یک حساب کاربری فعال و فعالیت موفق در یوتیوب با شما همراه هستیم و در انتهای مقاله محدودیت‌های کسب درآمد از یوتیوب و راه‌حل‌های آن‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

5-با مخاطبان خود تعامل داشته باشید

یکی از مهم ترین کارهایی که باعث رشد سریع شما در این پلتفرم می‌شود تعامل با مخاطبانتان است. به نظرات و کامنت هایی که در کانال شما گذاشته می‌شود پاسخ دهید. با مخاطبان خود ارتباط قوی و صمیمانه ای برقرار کنید، زمانی که با مخاطب خود صحبت می‌کنید و برای تعامل با آنها وقت می‌گذارید، به آن‌ها حس ارزشمندی منتقل می‌کنید و این موضوع باعث می‌شود که به کانال شما وفادار باشند.

آموزش قدم به قدم ایجاد حساب کاربری در یوتیوب YouTube

با توجه به نکته‌های فوق، برای نتیجه گیری بهتر و کسب درآمد دلاری از یوتیوب، مراحل زیر را طی کنید:

1- اولین مرحله برخلاف انتظار ایجاد حساب کاربری نیست. قبل از این که حتی کلمه‌ی یوتیوب را در مرورگرتان سرچ کنید، همین الان دوربین یا گوشی‌تان را برداشته و چند ویدیو تولید کنید. پیشنهاد ما تولید حداقل 20 ویدیو است. این کار به شما کمک می‌کند تا قبل از معرفی کانالتان به یوتیوب با چالش‌ها و شیرینی‌های تولید محتوا آشنا شوید.

2- حالا زمان ایجاد یک حساب کاربری است. در این مرحله خیلی مهم است که از یک IP ثابت استفاده کنید و موقعیت‌تان را با توجه به کشور مورد نظر (برای دریافت درآمد) را انتخاب کنید. در انتهای مقاله در رابطه با این موضوع، بیشتر صحبت خواهیم کر د و راه‌حل‌های آن را برایتان می‌گوییم.

3- نام کاربری بهتر است برای تاثیرگذاری بهتر و دسترسی راحت تر مرتبط با نوع محتوا باشد. ولی به خاطر داشته باشید که در الگورتیم‌های جدید داشتن نام یا تخصص مرتبط الزامی نیست.

4- پس از ساخت اکانت خود، طبق یک تقویم محتوایی مناسب، 20 ویدیویی که تولید کرده‌اید را آپلود کنید. سعی کنید تعداد تگ‌هایی که انتخاب می‌کنید بین 10 تا 15 عدد باشد و البته از تگ‌های مرتبط استفاده کنید. عنوان انتخابی برای ویدیو، باید مرتبط با ویدیو و جذاب باشد. قبل از انتخاب عنوان، حتما عناوین موردنظر خود را سرچ کنید تا عنوانی را برای ویدیو خود بگذارید که احتمال سرچ آن توسط افراد بالا باشد. مثلا اگر یک ویدیوی مربوط با دستور پخت غذایی آماده کردید قبل از عنوان گذاری، خودتان به عنوان یک کاربر در یوتیوب، موضوع را جستجو کنید و بهترین عنوان را انتخاب کنید.

5- داشتن تقویم محتوایی برای محتواگذاری از نظر یوتیوب الزامی نیست ولی مزیت‌های زیادی دارد. مثلا به شما کمک می‌کند تا مرتب محتوا تولید کنید و فعالیت زیادی در این پلتفرم داشته باشید. همچنین باعث می‌شود تا کاربران برنامه زمانی‌شان را با شما تنظیم کنند و این کار به دیده شدن محتوای شما کمک بیشتری می‌کند.

6- بعد از انتشار ویدیو حتما لینک آن را در شبکه‌های اجتماعی دیگر منتشر کنید. به طور مثال انتشار لینک ویدیو در تلگرام، اینستاگرام یا موارد مشابه می‌تواند به دیده شدن بیشتر ویدیو در ساعت‌های اولیه کمک کند.

7- ارتباط گیری با کاربران یا engagement مهم‌ترین بخش فعالیت شما بعد از انتشار ویدیوهاست. پاسخ دادن مرتب به کامنت‌ها و واکنش نشان دادن به ویدیوها تاثیر زیادی در دیده شدن محتوای شما خواهد داشت. برای یوتیوب مهم‌ترین چیز حضور مستمر شما در محیط Youtube است. 

8- حالا طبق یک برنامه‌ریزی مرتب مراحل بالا را تکرار کنید و بعد از حداقل 2 تا 3 هفته واکنش کاربران را زیر نظر بگیرید. در ماه دوم برای تولید محتوای جدید تمرکزتان را روی ویدیوهایی بگذارید که بازخورد بهتری داشتند.

 

ابزارهای تحلیلی یوتیوب Youtube

همان طور که ذکر شد ، شما باید به طور دوره ای و مستمر رفتار بینندگان با ویدئوهای خود را بررسی کنید، یوتیوب یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین پلتفرم‌های ویدیویی است که توسط میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان استفاده می‌شود. مدیریت یک کانال یوتیوب می‌تواند یک فرصت عالی برای ایجاد ارتباط با اقلیم نامرئی ویدیویی باشد، اما برای اینکه این ارتباط به صورت کارا و مؤثر ادامه پیدا کند، نیاز است تا از ابزارهای تحلیلی یوتیوب بهره بگیرید.

ابزارهای تحلیلی یوتیوب می‌توانند درکی عمیق از بازدیدکنندگان و تعاملات آنها با ویدیوهای شما فراهم کنند. این ابزارها اطلاعاتی را در مورد تعداد بازدیدها، میزان تماشا، منابع بازدید، دموگرافیک بازدیدکنندگان، تعاملات مانند لایک، دیسلایک، نظرات و بیشتر ارائه می‌دهند. این داده‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا محتوای خود را بهتر بهینه کنید و با جمهوری خود تعامل بیشتری داشته باشید.

به طور قطع، این ابزارها می‌توانند بسیار مفید و کاربردی باشند در تشخیص چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی نمی‌کند. برای مثال، اگر یک ویدیو بازدید بسیار بیشتری نسبت به دیگران دارد، این می‌تواند نشان‌دهنده‌ی این باشد که موضوع یا سبک ویدیو بسیار مورد پسند بازدیدکنندگان است. در نتیجه، شما می‌توانید از این اطلاعات برای تولید محتواهای آینده خود استفاده کنید. به عبارت دیگر، ابزارهای تحلیلی یوتیوب می‌توانند یک نقش حیاتی در افزایش فعالیت کانال یوتیوب شما ایفا کنند.

پیشنهاد ما استفاده از ابزارهای تحلیلی خود یوتیوب است اما می توانید از نرم افزارهای ثالث که برای این منظور ساخته شده اند نیز استفاده کنید، نرم افزارهایی مانند coco ، brand24 ، tubebuddy و .... که برای استفاده از آنها باید حق اشتراک پرداخت کنید.

 

ابزارهای تحلیلی یوتیوب چه کمکی به ما میکند؟

می‌توانیم اطلاعات بیشتری نسبت به مخاطبان خود جمع آوری کنیم مثلا مخاطب ما در چه رده سنی قراردارد، جنسیت آن چیست و به چه موضوعاتی علاقه دارد. با استفاده از این جزئیات شما به بهترین شکل محتوای خود را مطابق سلیقه کاربر تولید می‌کنید.
 برای اینکه تحلیل بهتری داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از ابزار های زیر استفاده کنید:

TubeRanker: با استفاده از این ابزار شما می‌توانید ویدیوهای خود را آنالیز کنید تا موارد بهبود‌پذیر را طبق الگوریتم یوتیوب شناسایی کنید و محتوای بهتری ارائه دهید. TubeRanker  به شما کمک می‌کند تا عناوین، توضیحات و برچسب‌گذاری ویدیوها را به منطور ارتقای رتبه‌ محتوا بهینه‌سازی کنید.

 :Vidiqاین ابزار به شما کمک می‌کند آماری از میزان بازدید ویدئو های خود، درآمد تقریبی کسب شده و عملکرد ویدئو داشته باشید.

Social Blade : این ابزار با معیار ها وشاخص هایی مثل بازدیدها، سابسکرایبرها و درآمد تخمین‌زده‌شده مروری جامع بر عملکرد کانال یوتیوب داشته باشید تا روند کلی پیشرفت کانال یوتیوب را بررسی کنید.
 

 

5 راه واقعی کسب درآمد از یوتیوب YouTube 

یوتیوب یکی از درآمدزاترین پلتفرم‌های موجود است و حدود 35 درصد از کل محتوای تولید در اینترنت را به خود اختصاص داده است. در ادامه 5 روش کسب درآمد واقعی از یوتیوب را با هم بررسی می کنیم:

1- درآمد مستقیم از یوتیوب YouTube

اصلی‌ترین روش کسب درآمد در یوتیوب، درآمد مستقیم از آن است. یوتیوب با قرار دادن تبلیغات در بخش‌های مختلف پلتفرم درآمد زیادی از تبلیغ کننده‌ها دریافت می‌کند و بسته به نوع مخاطب، موقعیت جغرافیایی و CPM که همان ارزش محتوا برای تبلیغ کننده‌هاست، به تولیدکنندگان محتوا درصدی از درآمد تبلیغات را می‌دهد. این درآمد، دلاری است و به شکل ماهیانه محاسبه شده و از طریق سرویس adsense قابل برداشت است. 

2- درآمد بازاریابی افیلیت

شما می‌توانید با قرار دادن لینک‌های افیلیت یا بازاریابی خود و همکاری با شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند کسب درآمد دلاری داشته باشید. بهترین روش برای بالاترین سود از بازاریابی افلیت این است که ویدیوی محصول یا خدماتی را تولید کنید و لینک فروش آن را در بخش های مختلف یوتیوب قرار دهید. 

3- تبلیغات غیر مستقیم

پس از اینکه کانال شما، بازدیدکنندگان فعال و مناسبی را جذب کرد، درخواست‌های متعددی از سایر کانال‌ها برای تبلیغ دریافت خواهید کرد که محصولشان را معرفی کنید. به این صورت شما به راحتی کسب درآمد غیر مستقیم هم از یوتیوب خواهید داشت. حتی اگر تبلیغاتی نیز دریافت نکردید، منتظر نمانید، خودتان دست به اقدام بزنید و به سراغ فروشنده‌های موفق بروید و بصورت رایگان محصولات آن‌ها تبلیغ کنید. با این ترفند، بقیه کانال‌ها هم شما را می‌بینند و تبلیغ خود را به شما می سپارند. 

4- اشتراک 

سرویس subscribed only، اشتراک پولساز یوتیوب است. این سرویس به شما این امکان را می‌دهد که برخی از ویدیوهایتان را فقط به کاربرهای خاصی نشان دهید که هزینه این اشتراک را پرداخت کرده اند. در حال حاضر این سرویس در برخی از کشورها فعال است و به تعداد اعضای عضو شده بستگی دارد. استفاده از این سرویس بیشتر برای افراد محبوب ییشنهاد می‌شود.

5- ویژگی super thanks

این سرویس هم شبیه به مورد شماره 4 هست و بیشتر برای تولید کننده‌ی ویدیوهای کوتاه کاربرد دارد. در حال حاضر این سرویس در برخی از کشورها فعال است و به تعداد اعضای عضو شده بستگی دارد. استفاده از این سرویس بیشتر برای افراد محبوب ییشنهاد می‌شود.

 

محدودیت‌های کسب درآمد دلاری در یوتیوب YouTube در ایران

1- موقعیت جغرافیایی

تولید محتوا با هدف درآمدزایی یا monetization در یوتیوب برای کاربران در ایران موجود نیست. به همین دلیل باید کشوری را انتخاب کنید که سرویس درآمدزایی را پشتیبانی می‌کند. برای لیست کامل این کشورها به قسمت پشتیبانی یوتویب مراجعه کنید.

2- برداشت پول

اصلی‌ترین چالش برای ما ایرانی‌ها برداشت پول از یوتیوب است. شرکت‌های زیادی هستند که برای این کار (نقد کردن درآمد دلاری شما از یوتیوب) خدماتی ارایه می‌کنند و به نمایندگی از شما تمامی کارهای برداشت و حتی ایجاد حساب را انجام می‌دهند اما اعتماد کردن به این شرکت‌ها کمی دشوار است و در موارد متعدد، حق الزحمه بالایی برای این خدمات دریافت می‌کنند که اصلا قابل توجیه نیست.
بهترین روش برای حل این مشکل یافتن فردی مطمئن در خارج از ایران است. همه ما دوستان، همکلاسی یا اقوامی داریم که مقیم کشورهای خارجی هستند. می‌توانیم با کمک آن‌ها درآمدهای کسب شده از یوتیوب را دریافت کنیم.

حرف آخر
در این مقاله نگاهی اجمالی به روش‌های کسب درآمد دلاری و ایجاد یک حساب کاربری موفق در یوتیوب داشتیم. شما می‌توانید برای جزئیات بیشتر و بررسی کانالتان با تیم ما در ارتباط باشید. تیم مشاوره کسب و کار معصومی متشکل از مشاورین با تجربه دیجیتال مارکتینگ آماده کمک به شما برای موفقیت در فضای کسب و کار اینترنتی می‌باشد. 

نوشته شده توسط امیر ابراهیمی

https://mr-masoumi.ir/articles/YouTube-dollar-masoumi

ثبت نظر

نام و نام خانوادگی

ایمیل

دیدگاه

لیست نظرات (0)