گروه موفقیت mr.masoumi

دیجیتال مارکتینگ

اشتراک گذاری

نقش دیجیتال مارکتینگ digital marketing – در کسب و کارهای خانگی

نقش دیجیتال مارکتینگ digital marketing – در کسب و کارهای خانگی

کسب و کارهای خانگی یا به اصلاح home-based در سال‌های اخیر با کمک دیجیتال مارکتینگ توانسته‌اند رونق دوباره‌ای پیدا کنند. پس از همه‌گیری کرونا و تعطیلی فراگیر کسب ‌و کارها، افراد زیادی دوباره به کار در خانه روی آوردند و توانستند خانه را به‌عنوان محلی برای مدیریت کسب ‌و کارشان معرفی کنند. اکنون دوران استفاده از محیط فیزیکی مانند مغازه و دفتر به ‌سرآمده و فناوری اطلاعات و بازاریابی دیجیتال می‌تواند ایده خیلی خوبی برای رونق و مدیریت کسب ‌و کارهای خانگی باشد.

ما در تیم مشاوره کسب و کار معصومی تلاش می‌کنیم در این مقاله نقش بازاریابی دیجیتال و ابزارهای آن را در توسعه‌ی این گونه از کسب ‌و کارها بررسی کنیم. پس از مطالعه‌ی این مقاله متوجه می‌شوید که در دنیایی قرار دارید که بدون بهره ‌گیری از دیجیتال مارکتینگ، مدیریت کسب ‌و کارهای خانگی عملاً غیرممکن است.

نقش حیاتی دیجیتال مارکتینگ digital marketing – در کسب و کار های خانگی

با توجه به اینکه رقابت دیجیتالی در اکثر کسب و کارها افزایش یافته و ابزارهای بازاریابی دیجیتال نیز گسترش پیدا کرده‌اند، اگر شما قصد دارید کسب ‌و کاری را در خانه‌تان راه ‌اندازی کنید یا در این حوزه فعالیت داشته باشید، بهتراست برای ورود هوشمندانه  به این حوزه به توضیحات ذیل توجه کنید. 

 دسترسی و دیده شدن در فضای آنلاین 

قطعا مهم ترین نقش دیجیتال مارکتینگ دیده شدن کسب کار شما در فضای اجتماعی خواهد بود. برای جذب مشتری دیگر شما نیازی به ویترین فیزیکی و تابلو و بنر ندارید، همه این ها می‌تواند به شکل رایگان و یا با کمترین هزینه در فضای اجتماعی و یا در سایت شما قرار بگیرد و کسب و کار شما را در معرض میلیون‌ها بازدید کننده بگذارد. همین الان تلفن همراه تان را بردارید، با یک جستجو ساده در اینستاگرام فروشندگانی را می بینید که از شهر های بسیار کوچک و چه بسا دور افتاده به سراسر کشور فروش و ارسال محصول دارند. جدول زیر مسیر های مختلف دیده شدن کسب و کار شما با کمک دیجیتال مارکتینگ را نشان می‌دهد:
 

استراتژی های بازاریابی دیجیتال

استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال را بشناسید

 

صرفه جویی در هزینه‌ها و بودجه ی اولیه

راه اندازی یک کسب و کار خانگی با داشتن سرمایه اندکی میسر می‌شود. زیرا در این روش از کسب و کار هزینه‌های محیط فیزیکی تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. کسب و کارهای خانگی با کمک ابزار‌های بازاریابی دیجیتال دیگر نیازی به هزینه‌های هنگفت در راه اندازی ندارد. اکثر کسب و کار‌های خانگی را می توان بدون نیاز به مجوز خاصی یا بودجه ی هنگفت اولیه شروع کرد و با کمک شبکه‌های اجتماعی به اولین مشتری‌ها رسید و به راحتی رشد کرد. 

بازاریابی هدفمند داشته باشید

هدفمند بودن فعالیت‌های بازاریابی در موفقیت آنها نقش مهمی دارند. ابزار ها و الگوریتم های موجود در فضای اجتماعی به کسب و کارهای خانگی کمک می‌کنند تا مخاطبین مناسب را مورد هدف قرار بدهند. برای مثال یک شیرینی پزی خانگی می‌تواند با استفاده درست از هشتگ ها و محتوا نویسی هدفمند‌ در فضای مجازی در معرض افرادی قرار بگیرد که به دنبال این گونه خدمات و محتوا‌ها هستند. انجام این کار به روش های سنتی نیاز به ماه‌ها زمان و هزینه هنگفت دارد. اما استفاده از اینترنت و فضای مجازی و دیجیتالی انجام این کار را برای شما بسیار راحت می‌کند  و می‌توانید محصول یا خدمات خود را به حجم انبوهی از افراد معرفی کنید و بازخورد‌های عالی بگیرید.

اعتماد سازی

گرفتن مجوز‌های مختلف و داشتن یک دفتر یا مغازه ی بزرگ و شکیل معمولا جز روش‌های موثر ولی گران قیمت برای اعتماد سازی کسب و کارهای سنتی بوده و هستند. اما در بازاریابی دیجیتال با کمک رسانه‌های مختلف و روش‌های برقراری ارتباط آنلاین میتوانید در فضای مجازی برای مشتریان خود اعتماد سازی کنید تا از شما خرید کنند. این کار با کمک تولید محتوای مفید و موثر و جذب دیدگاه های مثبت براحتی قابل انجام است. همچنین استفاده از ویژگی‌های امنیتی مانند پرداخت‌های الکترونیکی ایمن نیز به اعتمادسازی کمک می‌کند.

 

محدودیت جغرافیایی

زمانی که شما کسب و کاری محدود به یک منطقه جغرافیایی دارید، تنها پاسخگو نیاز های مشتریان همان منطقه خواهید بود، در صورتی که اگر روش هایی بازاریابی دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ  مثل یک وبسایت و یا سایر کانال های فروش اینترنتی را به کار بگیرید می‌توانید پاسخگوی گستره وسیعی از مشتریان در هر نقطه ای باشید. 

 

مشتری مداری و بازاریابی دیدگاه

تحقیقات نشان داد اند 97 درصد از مشتریان در فضای مجاز قبل از استفاده از خدمات شما دیدگاه های مشتریان قبلی را مطالعه می کنند و 79 درصد از آنها این بازخورد ها را در خرید خود موثر می دانند. بازخورد مشتری های از قوی ترین امتیازات بازاریابی الکترونیک است. شما می توانید به جمع آوری بازخورد ها و دیدگاه های مثبت مشتریان سابق خودتان تاثیر زیادی در اعتماد سازی و رونق فروش بگذارید. 

 

جمع بندی

با توجه به رشد سریع تجارت الکترونیک و افزایش رقابت، نقش بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ در کسب ‌و کارهای خانگی بسیار حائز اهمیت است. با توجه به محدودیت‌های فضایی و مالی این نوع کسب ‌و کارها، بازاریابی سنتی گزینه ای مناسب محسوب نمی‌شود. همچنین هزینه‌های بالای بازاریابی فیزیکی در مقایسه با ابزارهای دیجیتال نظیر رسانه‌های اجتماعی، به شدت مناسب‌تر و مقرون به صرفه تر است. از طرفی با توجه به رشد تعداد کاربران اینترنت و فروش آنلاین، مشتریان بیشتری را می‌توان در فضای مجازی جذب کرد.

در تیم مشاوره کسب و کار معصومی ما تمامی ابزار ها و فعالیت های موثر بازاریابی دیجیتال را مورد بحث و بررسی قرار داده ایم پس حتما سری به بقیه ی مقالات ما در سایت مستر معصومی که در زمینه های مختلفی تالیف شده است، بزنید.

همچنین تیم مشاوره کسب و کار معصومی مجموعه ای  از مشاورین با سابقه و بین المللی در زمینه ی بازاریابی دیجیتال و مشاوره دیجیتال مارکتینگ می باشد. اگر بازاریابی دیجیتال را برای رونق کسب و کارتان انتخاب کرده اید مهم ترین قدم را برداشته اید. مرحله ی بعدی بهره گیری از راه و روش های ثابت شده در این کار است که ممکن است برای هر کسب و کاری متفاوت باشد. با متخصصین ما تماس بگیرید تا بهترین روش را برای حوزه ی کاری تان انتخاب کنیم.

نوشته شده توسط امیر ابراهیمی

https://mr-masoumi.ir/articles/digital-marketing-home-business

ثبت نظر

نام و نام خانوادگی

ایمیل

دیدگاه

لیست نظرات (0)