گروه موفقیت mr.masoumi

کسب و کار

اشتراک گذاری

12 شغل پردرآمد خانگی سنتی و وابسته به تکنولوژی

12 شغل پردرآمد خانگی سنتی و وابسته به تکنولوژی

امروزه کسب و کار خانگی طرفدار زیادی پیدا کرده است. مشاغل خانگی به علت اینکه در محیط خانه انجام می شود، کمک زیادی برای کاهش هزینه ها دارد و درآمد آن نیز قابل توجه است. در این مقاله لیست 12 شغل خانگی مناسب برای کسب درآمد را آماده کرده ایم. از مزیت های مشاغل خانگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    صرفه جویی در وقت و انرژی به علت حذف رفت و آمد به محل کار
•    صرفه جویی در اجاره محل مناسب، زیرا این کسب و کارهای خانگی در محیط منزل انجام می شود.
•    تعادل میان کار و زندگی بخصوص برای زنانی خانه داری که قصد راه اندازی کسب و کار براساس مهارت خود دارند.
•    حمایت های مالی که از این نوع کسب و کار می شود.
•    نیاز به سرمایه کمتر، این مشاغل نسبت به بسیاری از کسب و کارها به سرمایه اولیه کمتری نیاز دارند.

یکی دیگر از مزیت های این نوع مشاغل این است که به راحتی می توانید آن را آموزش ببینید و یا به دیگران آموزش دهید.

 

12 ایده کسب وکار خانگی پردرآمد در ایران

تولید صنایع دستی و هنری

ایران از لحاظ تنوع صنایع دستی و هنری بسیار غنی است. تولید و فروش محصولاتی مانند سفال، چرم‌دوزی، منبت‌کاری، خاتم‌کاری، ظروف میناکاری، تابلوهای هنری، زیورآلات دست ساز و سایر صنایع دستی سنتی می‌تواند منبع درآمد خوبی برای کارآفرینان خانگی باشد. این محصولات علاوه بر بازار داخلی، در بازارهای جهانی نیز طرفداران زیادی دارند. در هر منطقه ای از کشور، صنایع دستی خاصی وجود دارد که برای بقیه شهرها جذابیت خود را دارند، می توانید از این مهارت خود استفاده کنید و شغل خانگی خود را شروع کنید. 

قالی بافی و گلیم بافی

فرش و قالی ایران در سراسر دنیا زبانزد است. از گذشته های دور، زنان ایرانی قالی بافی می کردند و از این راه درآمد داشته اند. امروزه در مراکز فنی و حرفه ای این هنر آموزش داده می شود و همچنین به عنوان یکی از مشاغل خانگی تسهیلات بانکی نیز دارد. بافت انواع قالی ها بخصوص قالی های ابریشمی می تواند شما را به درآمد مناسبی برساند.

مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان
 

آشپزی و تهیه انواع مواد غذایی

محصولات غذایی خانگی و ارگانیک، همیشه طرفداران خود را دارد. تولید محصولات غذایی و نوشیدنی طبیعی حتی در شهرهای کوچک نیز قابل انجام است. زندگی شهری و وجود هزاران مشاغل خارج از منزل، باعث شده است تا نیاز به وجود غذاهای خانگی بیشتر از گذشته شود. ضمن اینکه بسیاری از افراد از غذاهای فست فودی یا رستورانی خسته می شوند، به دنبال یک آشپزخانه با غذای خانگی هستند که عطر و طعم دستپخت مادرانه داشته باشد. تولید انواع کیک، شیرینی، ترشیجات، مربا، آب‌میوه و غیره می‌تواند به عنوان یک کسب‌وکار خانگی پردرآمد مطرح باشد. مزیت این کسب‌وکار دسترسی به مواد اولیه محلی و همچنین آشنایی با سلیقه و نیاز مصرف‌کنندگان ایرانی است.


خیاطی و دوخت لباس

صنعت مد و پوشاک یکی از پردرآمدترین شغل های دنیا است. خیاطی یکی از قدیمی ترین مشاغل خانگی بوده است، لباس های دست دوز و شخصی دوز، موردپسند بسیاری از افراد بخصوص خانم ها بوده است. در حوزه خیاطی، می توان بصورت شخصی دوزی یا سری دوزی کسب و کار را شروع کرد. با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی و گرایش مردم به استفاده از لباس‌های دست‌دوز و سفارشی، راه‌اندازی کسب‌وکار خیاطی و دوخت لباس در منزل می‌تواند سودآور باشد. این کسب‌وکار علاوه بر تولید لباس برای افراد، می‌تواند شامل اصلاح و دوخت لباس‌های موجود نیز باشد.


بسته بندی

بسته بندی محصولات یکی دیگر از کارهایی است که می توان در منزل انجام داد. بسته بندی محصولات اغلب برای محصولات مصرفی و پر کاربرد انجام می شود به همین دلیل همیشه این شغل، کار و درآمد دارد. به طور مثال بسته بندی انواع حبوبات، ادویه، چایی، مواد غذایی، میوه خشک و غیره نیازی به تخصص یا سرمایه اولیه زیادی ندارد. 


خدمات مراقبت از کودکان و سالمندان

با توجه به نیاز روزافزون به خدمات مراقبتی برای کودکان و سالمندان، ارائه این خدمات در منزل می‌تواند یک کسب‌وکار پردرآمد باشد. این خدمات شامل مهد کودک، پرستاری از سالمندان، برگزاری کلاس‌های آموزشی و تفریحی و غیره می‌شود. برای این نوع کسب و کار، شما باید مجوزهای مربوطه را داشته باشید.


بازاریابی یا همکاری در فروش

فروش پایه و اساس یک کسب و کار است، انواع کسب و کارها محصولاتی برای فروش دارند که بدون فروش آن ها منبع درآمد ندارند. تنوع محصولات یا خدمات برای فروش به قدری زیاد است که تنها باید علاقه خودتان را کشف کنید. به طور مثال اگر به لوازم آرایشی علاقه مند هستید شروع به فروش آن ها کنید و درصد پورسانتی برای هر فروش داشته باشید یا اگر وبسایت، پیج یا کانال پر مخاطبی دارید، با سایر کسب و کارها در فروش آنها همکاری کنید. در مقاله "چطور با استفاده از افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing) به درآمد برسیم؟" به طور مفصل درباره همکاری در فروش صحبت کرده ایم.


دوره های آموزش آنلاین

 با توجه به نیاز روزافزون به آموزش در زمینه‌های مختلف، ارائه خدمات آموزشی در قالب کلاس‌های آنلاین یا حضوری در منزل می‌تواند یک کسب‌وکار پردرآمد باشد. با هر مهارتی که دارید، می توانید از همین امروز شروع به آموزش آنلاین انجام دهید. بسترهایی مانند آپارات و سایر شبکه های اجتماعی، می تواند راه ارتباطی شما با دانش پذیران باشد. شما می توانید این آموزش ها را  با پرداخت هزینه و یا بصورت رایگان (کسب درآمد از تبلیغات صفحه خود) در اختیار دیگران بگذارید. چند نمونه از آموزش های آنلاین شامل: آموزش انواع زبان های خارجی، آموزش آشپزی، موسیقی، نرم افزار تخصصی و غیره باشد. 


خدمات ترجمه، مقاله نویسی یا ویراستاری

با توجه به افزایش همکاری‌های بین‌المللی و نیاز به ترجمه متون به زبان‌های مختلف، ارائه خدمات ترجمه می‌تواند کسب‌وکار پردرآمدی باشد. این خدمات می‌تواند در زمینه‌های مختلف از جمله تجاری، حقوقی، پزشکی و آکادمیک ارائه شود. همچنین نوشتن مقاله به زبان های مختلف هم می تواند یکی از راه های کسب درآمد باشد. سایت های مختلفی وجود دارد که نیازمند نویسنده برای مقاله هستند. در این زمینه، اگر مقداری دانش سئو خود را نیز بالاتر ببرید، ، نوشتن مقاله راحت تر خواهد بود. در حوزه ویراستاری نیز، بسیاری از مشاغل یا دانشجویان به دنبال فردی برای ویراستاری هستند. این کار به راحتی و در منزل می تواند انجام شود.

مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان و مردان


طراحی و توسعه وب‌سایت و اپلیکیشن

با توجه به اهمیت حضور آنلاین برای کسب‌وکارها و افراد، طراحی و توسعه وب‌سایت و اپلیکیشن می‌تواند کسب‌وکار پردرآمدی باشد. اگر شما دانش برنامه نویسی دارید، فریلنسری و انجام برنامه نویسی وبسایت یا اپلیکیشن می تواند به شغل اول شما تبدیل شود. این خدمات شامل برنامه‌نویسی، پشتیبانی و نگهداری سایت می‌شود. انجام این مشاغل به گونه ای است که محدودیت جغرافیایی ندارد و می توان برای کارفرماهای ایرانی و خارجی برنامه نویسی انجام داد.


بهینه سازی وبسایت برای گوگل (سئو SEO)

امروزه کسب و کار آنلاین رونق بسیاری یافته و در کشور ما نیز وبسایت های مختلفی وجود دارد که منبع درآمد مشاغل هستند. این وبسایت ها برای فروش و دیده شدن باید در صفحه اول گوگل باشند که نیازمند فردی برای سئو سایت است. SEO امروزه به یکی از شغل های پرطرفدار تبدیل شده است. سئو وبسایت را در کلمات کلیدی و مرتبط با شغل در نتایج اولیه نمایش می دهد. انجام خدمات سئو در منزل و بصورت دورکاری امکان پذیر است. تنها کافی است مهارت و تخصص آن را کسب کنید و به عنوان شغل خود انتخاب کنید.


خدمات گرافیک

یکی دیگر از مشاغل خانگی که می توانید در حوزه دیجیتال و تکنولوژی انجام دهید، کارهای گرافیکی است. کارهایی مانند انواع طراحی بسته بندی، لگو، محتوای ویدیویی تبلیغات، طراحی وبسایت و غیره در این حوزه هستند. همچنین در صورتی که علاقه مند به شبکه های اجتماعی باشید، تهیه و تولید محتوای شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، ایتا، تلگرام و ادمین بودن یکی از شغل هایی است که برای شما منبع درآمد خوبی است. 

کلام آخر

در مجموع، با توجه به تنوع نیازها، علایق، تخصص و مهارت، این 12 ایده کسب‌وکار خانگی پردرآمد می‌تواند به کارآفرینان علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب‌وکار در منزل کمک کند. موفقیت هر کدام از این ایده‌ها بستگی به مهارت‌ها، تخصص و سرمایه کارآفرین، همچنین شناخت بازار هدف و رقابت در هر زمینه خواهد داشت. 

نوشته شده توسط فاطمه آذرخش

https://mr-masoumi.ir/articles/home-work

ثبت نظر

نام و نام خانوادگی

ایمیل

دیدگاه

لیست نظرات (0)