گروه موفقیت mr.masoumi

درآمد دلاری

اشتراک گذاری

کسب درآمد دلاری از سایت آپ ورک Upwork

کسب درآمد دلاری از سایت آپ ورک Upwork

چطور از سایت آپ ورک Upwork کسب درآمد دلاری داشته باشیم؟

آپ ورک (Upwork) چیست؟ آپ ورک یکی از سایت های فریلنسری (Freelancing) برای کسب درآمد دلاری است. اگر شما کسب و کاری دارید یا به صورت شخصی قصد درآمد دلاری دارید برای آشنایی با سایت آپ ورک با تیم مشاوره کسب و کار معصومی همراه باشید. برای شروع کار با Upwork ابتدا باید یک حساب کاربری برای خودتان بسازید. پروفایل شما باید شامل توانمندی‌ها و تجربه‌های کاری شما باشد. ساخت یک حساب کاربری مناسب، درصد موفقیت شما را بالا می‌برد. تیم مشاوره کسب و کار  ما در این مقاله قدم به قدم ساخت یک پروفایل تاثیرگذار را به شما آموزش می‌دهد.


چطور اکانت آپ ورک (Upwork) خود را بسازیم؟

عضویت و ساخت یک حساب کاربری در سایت Upwork آسان و رایگان است. برای ساخت پروفایل گام‌های زیر را دنبال کنید:

گام اول: عضویت و ساخت پروفایل

برای ساخت حساب کاربری در آپ ورک وارد سایت  Upwork website شوید و روی گزینه "Sign Up" کلیک کنید. می‌توانید با اکانت گوگل یا Facebook خود وارد شوید یا یک پروفایل جدید بسازید. به محض ساختن اکانت شما می‌توانید شروع به نوشتن حساب کاربری خود کنید. برای این کار روی تصویر پروفایل خود در گوشه سمت راست سایت کلیک کنید و گزینه "Create Profile" را بزنید.

گام دوم: انتخاب یک نام کاربری و عنوان کاری خود

عنوان و نام پروفایل شما، اولین چیزی است که مشتری‌ها می‌بینند. نامی را انتخاب کنید که منعکس کننده برند شما باشد و عنوان شما، توانایی‌ها و تجربه‌های شما را منعکس کند. برای مثال، اگر شما یک تولیدکننده محتوا هستید، عنوان شما می‌تواند این باشد "تولیدکننده حرفه‌ای محتوا"

گام سوم: اضافه کردن یک تصویر حرفه‌ای به پروفایل

تصویر پروفایل شما باید حرفه‌ای، شفاف و بازتاب کننده برند شما باشد. یک تصویر از خودتان یا یک تصویر از محصول شما بهترین گزینه برای پروفایل است. از تصاویر سلفی یا تصاویر با بک‌گراندهای نامناسب برای پروفایل به طور قطع اجتناب کنید!

گام چهارم: نوشتن یک معرفی جذاب و مجاب‌کننده

بخش overview یا معرفی شما، شانس معرفی و آشنایی شما را با مشتریان بالقوه بالا می‌برد و صاحبان کسب و کار می‌توانند توانمندی‌های شما را ببینند. تلاش کنید این بخش مختصر و گیرا باشد و نقاط منحصر بفرد شما را نمایش دهد. اهمیت این معرفی زمانی مشخص می شود که علت تمایز شما را از دیگر فریلنسرها نشان دهد پس در نوشتن این متن از فرمت Bold یا پررنگ استفاده کنید تا نکته‌های مهم راحت‌تر خوانده شود و شانس شما بالا رود و براحتی درآمد دلاری داشته باشید.

گام پنجم: توانایی ها و تجربه های خودتان را به ویترین تماشا بگذارید.

در بخش توانمندی‌ها "Skills"، تمام توانمندی‌های مهم خودتان را لیست کنید و به آن‌ها بر اساس سطح مهارت خود امتیاز دهید. آپ ورک پیشنهاد می‌دهد که نوشتن توانمندی‌های مختلفی را تست کنید تا بتوانید تخصص خود را در زمینه‌های مختلف نشان دهید ولی یادتان باشد هر توانمندی را ننویسید، بلکه تنها توانمندی‌هایی را بنویسید که در آن‌ها مهارت کافی دارید و باعث می‌شود پروژه را با کیفیت بالا، در زمان مناسب تحویل دهید. 
در بخش "Experience" یا تجربه‌ها، لیست تجربه‌های کاری قبلی خود را قرار دهید. این لیست شامل نام شرکت، عنوان شغلی و یک توضیح خلاصه در رابطه با مسئولیت‌ها و دستاوردهای شماست. 

گام ششم: برای تخصص خود همیشه در حال آموزش باشید. 

گواهینامه‌های مرتبط با تخصص شما، پتانسیل استخدام شدن یا گرفتن یک پروژه را بالا می‌برد. پس حتما همیشه در حال آموزش باشید و گواهینامه‌های معتبر از آموزشگاه‌های معتبر دریافت کنید. در این صورت به مرور زمان میزان درآمد شما هم بالاتر می‌رود.

گام هفتم: حق الزحمه کار خودتان را مشخص کنید.

با توجه به توانایی‌های خود، حقوق پیشنهادی خودتان را مشخص کنید. البته این مبلغ بستگی به نوع کار شما هم دارد، به طور مثال شما کار تمام وقت می‌خواهید یا نیمه‌وقت؟ همچنین می‌توانید ساعات حضورتان را هم بنویسید بنابراین کارفرمایان می‌توانند بفهمند چه زمانی شما برای انجام کار در دسترس هستید.

گام هشتم: نمونه کار و یک پرتفولیو از خود قرار دهید.

در نهایت، بهترین نمونه‌کار خود و یک پرتفولیو (Portfolio) از خود بارگذاری کنید که نشان‌دهنده توانمندی‌ها و تجربه‌های شما باشد. این نمونه کار می‌تواند لینک سایت، وبلاگ یا حتی شبکه اجتماعی شما باشد.

یادتان باشد برای دریافت پول از سایت آپ ورک Upwork، شما باید هویت خود را تایید کنید. احراز هویت شما، معمولا زمانی که شما اولین پیشنهاد کاری خود را دریافت می‌کنید، اتفاق می‌افتد.

5 نکته برای بهترین پیشنهاد در Upwprk

از زمان دوره فراگیری کرونا و افزایش دورکاری، افراد زیادی به دورکاری مستقل یا فریلنسری (Freelancing) روی آوردند. این به این معنی است که رقابت در سایت آپ ورک (Upwork) برای اینکه پیشنهاد شما، برنده شود بسیار بالاست. برای پیروز شدن در این رقابت،  مشاور کسب و کار معصومی 5 راه حل برای شما دارد.

1. پروفایل شما باید بهترین باشد.

پروفایل خود را در ذهن مخاطب ثبت کنید. نوشتن یک شرح حال (Bio) حرفه‌ای با چاشنی نمک و خنده، به جذب کارفرما کمک می‌کند. این باعث می‌شود، شما در ذهن صاحبان کسب و کار باقی بمانید و احتمال ارتباط برقرار کردن آن ها بیشتر می‌شود. نمونه‌کارهای مرتبط با کاری که می‌خواهید پیشنهاد قیمت دهید، ارسال کنید. برای مثال اگر شما در حوزه UI/UX کار می‌کنید، موارد غیر مرتبط با آن را در پرتفولیو خود قرار ندهید. مشتریان، به دنبال افراد متخصص هستند نه کسانی که همه چیز را می‌دانند یا همه چیز را انجام می‌دهند! پس فقط روی یک تخصص تمرکز کنید.

2. بهترین زمان برای پیشنهاد قیمت (Bid) پیدا کنید.

زمان‌های مختلفی را سرچ و تست کنید تا ببینید در کدام ساعت‌ها پروژه‌های با ارزش در سایت قرار می‌گیرد، در آن زمان‌ها کار کنید و اگر از زمان پست شدن یک موقعیت شغلی بیشتر از نیم ساعت گذشته باشد، دیگر عطای آن کار را به لقایش ببخشید و قیمتی پیشنهاد ندهید. هر چه این مدت زمان کمتر باشد شانس بالاتری دارید. پس در مدت زمان کوتاهی کار را بسنجید و قیمت خود را پیشنهاد دهید. 

3. شرح خدمات کار و توضیحات کارفرما را حتما بخوانید.

مهم‌ترین نکته این است که قبل از پیشنهاد قیمت دادن، شرح خدمات کار و توضیحات کارفرما را بخوانید. هر مشتری نیازهای مختص خود را دارد. آن‌ها به اینکه شما چه کسی هستید علاقه‌ای ندارند، آن ها فقط به این علاقه‌مند هستند که شما چطور و چه زمانی پروژه‌شان را انجام می‌دهید. پس به طور دقیق شرح خدمات کار را بخوانید و برای هر پروژه، یک قیمت مجزا ارسال کنید.

4. کپی کردن پورپزال ممنوع

اگر قصد کپی کردن پورپزال خودتان را برای همه پیشنهادات کاری دارید، وقت و انرژی خودتان را هدر ندهید! کارفرماها متوجه کپی بودن پورپزال شما خواهند شد و دیگر حتی به پیشنهادات شما نیم نگاهی هم نمی‌اندازند! چه بسا ممکن است یک پورپزال را چندین بار برای یک شرکت ارسال کنید و فرصت کاری خود را از دست بدهید.

5. کیفیت کارتان را بالا ببرید

یکی از مهمترین نکته هایی که باید به آن توجه کنید، انجام پروژه ها با کیفیت بالاست. کارفرماها درسایت آپ ورک مایلند کارهایشان را به فریلنسرهایی سفارش دهند که کیفیت کارشان بالاتر از بقیه است، پس همیشه باید کار خود را چک کرده و از اشتباهات احتمالی جلوگیری کنید.

6. همیشه در حال یادگیری باشید

 یادتان باشد برای رسیدن به درآمد دلاری و ماندن در کورس رقابت فریلنسرها در آپ ورک باید همواره در حال یادگیری مداوم باشید. با پیشرفت فناوری روز، تکنیک ها و ابزارهای جدیدی معرفی می شوند که باید با آنها آشنا شوید. این امر باعث می شود تا مهارت شما در زمینه های مختلف تقویت شود و پروژه های بهتری را جذب کنید.

7. به طورمداوم تولید محتوا کنید

بعنوان یک فریلنسر باید همواره در حال تولید محتوا باشید تا بازدیدها و شناسایی شما توسط بقیه افراد افزایش پیدا کند. محتوا می تواند وبلاگ، راهنماهای کاربردی و ویدئوهای آموزشی باشد. هرچه شناسایی نام و نشان شما بیشتر باشد، احتمال پذیرش پیشنهادتان بالاتر می رود.

8. صبور باشید اما غیرفعال نباشید.

کلید گرفتن کار در سایت آپ ورک (Upwork) در صبور بودن است و بس! ممکن است شما در هفته اول یا دوم هیچ پیشنهاد قیمتی را برنده نشوید اما این به این معنی نیست که دست از تلاش بردارید! از همان ابتدا که شروع به فعالیت کنید، پروژه‌های زیادی به شما پیشنهاد می‌شود.

یادتان باشد رقابت در سایت Upwork بسیار بالاست و شما با تمام دنیا در حال رقابت هستید. پس همیشه باید متفاوت از دیگران عمل کنید. با رعایت نکته‌های گفته شده، پیشنهادات شما توسط کارفرماها مشاهده می‌شود و می‌توانید پروژه های بسیار خوبی را از آن خود کنید و درآمد خودتان را به درآمد دلاری تبدیل کنید. 

نکته مهم و بسیار قابل توجه
برای احراز هویت در سایت Upwork شما نیازمند هویت خارج از ایران هستید. مهم نیست آن فرد ایرانی باشد یا نه، مهم فقط موقعیت کشور می‌باشد. همچنین به هیچ وجه با آی‌پی ایران وارد سایت آپ‌ورک نشوید چون بلافاصله اکانت شما غیرفعال و تحریم می‌شود. بنابراین همیشه با یک IP ثابت و خارج از ایران وارد سایت شوید.
نکته آخر شاید ناامیدکننده باشد اما برای هر موردی راه حلی است. برای دریافت مشاوره و راهنمایی بیشتر به بخش رزرو وقت مشاوره آنلاین کسب و کار معصومی مراجعه کنید. 

نوشته شده توسط مهدی معصومی

https://mr-masoumi.ir/articles/upwork-dollar-masoumi

ثبت نظر

نام و نام خانوادگی

ایمیل

دیدگاه

لیست نظرات (0)