گروه موفقیت mr.masoumi

بازگشت به فهرست کتاب ها

دانشکده کسب وکار

نویسنده :کیوساکی

تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۱۱/۵

رابرت کیوساکی با تالیف کتاب دانشکده کسب و کار، نگاه خود را به بازاریابی شبکه‌ای بیان می‌کند و پیشنهاد می‌کند در مسیر کسب درآمد با روش بازاریابی شبکه‌ای آشنا شوید. برخی بر این باورند که نویسنده شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای را به این دلیل پیشنهاد می‌کند که آموزش‌هایی که آنجا به شما می‌دهند در هیچ کجای دیگر پیدا نمی‌شود، به همین دلیل از آن‌ها در کتاب با نام دانشکده کسب و کار یاد کرده است.

معرفی کتاب

معرفی کتاب دانشکده کسب وکار

رابرت کیوساکی کیست ؟

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) در سال ۱۹۴۷ در هاوایی آمریکا متولد شد و در همان‌جا نیز بزرگ شد. او چهارمین نسل از یک خانوادهٔ دورگه ژاپنی–آمریکایی است. رابرت پس از پایان دوره دبیرستان، در نیویورک به ادامه تحصیل پرداخت و پس از به پایان رساندن دانشگاه، به نیروی تفنگداران دریایی آمریکا پیوست و به عنوان افسر و خلبان هلیکوپترهای سنگین نظامی به ویتنام رفت. رابرت کیوساکی در طول زندگی حرفه‌ای خود در چندین حرفه مختلف فعالیت داشته است. ابتدا نقش بازرس حسابداری در نیروی دریایی آمریکا را بر عهده داشت. سپس به عنوان یک معلم و آموزگار در ژاپن فعالیت کرد. او در سال ۱۹۷۴ یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای با نام شرکت ترنر بدنج بیزنس را تاسیس نمود. این شرکت راه‌اندازی یکی از اولین کمپانی‌های بازاریابی شبکه‌ای در ایالات متحده بود. کیوساکی تاکنون بیش از ۳۰ کتاب در زمینه مالی شخصی و کارآفرینی منتشر کرده است. کتاب «دانشکده کسب و کار» که درباره بازاریابی شبکه‌ای است یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های او به شمار می‌رود.

کتاب دانشکده کسب و کار نوشته رابرت کیوساکی، مترجم غلامحسین اعرابی.

رابرت کیوساکی با تالیف کتاب دانشکده کسب و کار، نگاه خود را به بازاریابی شبکه‌ای بیان می‌کند و پیشنهاد می‌کند در مسیر کسب درآمد با روش بازاریابی شبکه‌ای آشنا شوید.

برخی بر این باورند که نویسنده شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای را به این دلیل پیشنهاد می‌کند که آموزش‌هایی که آنجا به شما می‌دهند در هیچ کجای دیگر پیدا نمی‌شود، به همین دلیل از آن‌ها در کتاب با نام دانشکده کسب و کار  یاد کرده است.

کیوساکی به شدت با نظام آموزشی مخالف است، چرا که در حین تحصیل به ما آموزش می‌دهند که درس بخوانیم و در آینده استخدام شویم، اما در شرکت‌های بازاریابی به ما آموزش می‌دهند چگونه شبیه انسان‌های پولدار فکر کنیم، چگونه مانند آنها با کمترین فعالیت بیشترین درآمد را داشته باشیم و مهم تر از همه اینکه چگونه یک کارفرما باشیم.

کیوساکی در این کتاب یازده دلیل برای این توصیه خود آورده است، که چکیده ای از آن را به شرح ذیل می باشد:

۱. فرصتی حقیقتا برابر

۲. آموزش تجاری تغییر ساز زندگی

۳. دوستانی که تورا بالا میبرند نه اینکه پایین بکشند

۴. ارزش یک شبکه چیست؟

۵. توسعه مهم ترین مهارت تجارت

۶.رهبری

۷.کار کردن نه برای پول

۸.روهایای خود را زندگی کن

۹.ازدواج و کسب وکار

۱۰.کسب و کار خانوادگی

۱۱.چگونه از امتیاز مالیاتی که ثروتمندان برخوردارند، بهرمند باشید؟

 

۱. فرصتی حقیقتا برابر

به طور خلاصه هرکسی توانایی سرمایه گزاری با مبالغ بالا را ندارد، در بازاریابی شبکه ای هرکس در حد توانش سرمایه گزاری میکند و از آن کسب و کار بزرگ درآمد کسب میکند. فردی که صاحب آن کسب و کار است نیز  از به درآمد رسیدن شما به سود میرسد، شما در شبکه های بازاریابی دراصل شریک بخش کوچکی از  آن کسب و کار هستید. این مسیر کاملا برد، برد است.

۲. آموزش تجاری تغییر ساز زندگی

بازاریابی شبکه آموزش هایی را  ارائه میدهد که  بسیار در زندگی ما تاثیر گذار خواهد بود. این آموزش های شبکه های بازاریابی است که میتواند شما را پولدار کند، نه درآمد آن . البته افرادی هستند که از این مسیر به درآمد بالا و چشمگیری رسیده اند اما هدف اصلی سیستم آموزشی آنهاست.

۳. دوستانی که تو را بالا میبرند نه اینکه پایین بکشند

در این محیط شما با افرادی آشنا میشوید که خودشان مالکان کسب و کار هستند و این بسیار عادی است که شما با دیدن موفقیت آنها ترغیب می شوید که صاحب کسب و کار خودتان باشید و از آنها چیز های مفیدی بیاموزید، در صورتی که دوستان قدیمی تان به طور حتم در هر ز مینه ای که وارد میشدید به شما انرژی منفی تزریق کرده و دائما شما را با ناامیدی مواجه می کرده اند.

۴. ارزش یک شبکه چیست؟

یکی از باور هایی که نظام آموزشی به ما یاد میدهد این است که هیچکس مانند ما کار نمی کند. این ادعا غلط است ما به تنهایی نمی توانیم موفق شویم. شبکه سازی و اعتماد به دیگران برای گسترش کسب و کار از الزامات است افرادی که به خود تکیه میکنند در نهایت به خورده مالک تبدیل میشوند، ن عمده مالک.

۵. توسعه مهم ترین مهارت تجارت

فروشندگی مهم ترین اصل در کسب و کار است. ما در همه ی مراحل زندگی خود در حال فروش هستیم. وقتی کودک گریه میکند درخواست هایش را به ما می فروشد وقتی معلمی نتوانسته به دانش آموز درس بیاموزد در حقیقت نتوانسته دانشش را بفروشد. شما برای اینکه چیزی بخرید ایتدا باید چیزی را بفروشید و به فروش، توسعه میگویند و در اصل تجارت هرچقدر بفروشی میتوانی بخری.

۶. رهبری

رهبری یکی از اصول مهم  برای موفقیت و پیشرفت کسب و کار است. اگر نتوانید کارمندان خود را رهبری کنید، درخواست هایشان درک و نیاز هایشان را بر اساس صلاحدید برطرف کنید، نمی توانید موفق شوید.

رهبران همان انسان های معمولی هستند فقط کارهایی را انجام می دهند که دیگران جرئتش را ندارند.شما برای هیچ حرفه ای نیاز به یادگیری رهبری ندارید مگر اینکه بخواهید (عمده مالک )باشید.

۷. کار کردن نه برای پول

برای پول کار نکنید، در صورتی که این کار را انجام دهید هرگز مشکلاتتان حل نخواهد شد، شما باید برای کسب ثروت کار کنید. شما باید به گونه ای عمل کنید که پول برای شما کار کند نه شما برای پول.

۸. رویاهای خود را زندگی کن

اکثر مردم رویای ندارند، چراکه رویا هزینه دارد؛ اما شرکت های بازاریابی ارزش فکر کردن به رویاها و قدم برداشتن به سمت آنهارا درک کرده و بر اساس آن عمل میکنند. شما میتوانید تمام رویاهای خود یا حداقل بخشی از آن را داشته باشید و زندگی کنید فقط کافیست باور داشته باشید و برایش تلاش کنید.

۹. ازدواج و کسب وکار

بازاریابی شبکه ای برای زوج هایی که علاقه مندند اوقاتشان را باهم بگذرانند و در کنار یکدیگر پیر شوند بهترین گزینه است. همیشه در کنار هم حرفی برای گفتن دارند، درگیر دغدغه های متفاوت نیستند  و دور از هم پیر نمیشوند در صنعت کسب و کار های شبکه ای بسیار زوج هاب موفقی وجود دارند که با این امید کسب و کار خودرا راه اندازی کرده اند.

۱۰. کسب و کار خانوادگی

زمانی که شما صنعت بازاریابی خود را ایجاد کنید حتی می توانید فرزندان خود را به کسب و کارتان وارد کرده آنهارا آموزش دهید، کنار خود نگه دارید و هیچ یک از لحظات زندگی خود را از دست ندهید.

۱۱. چگونه از امتیاز مالیاتی که ثروتمندان برخوردارند، بهرمند باشید؟

برای این اتفاق شما باید سرتان به کسب و کار خودتان باشد و برای خود کار کنید و دیگر اینکه فرق درایی و بدهی را بدانید. برای خود دارایی جمع کنید وسایل تجملاتی تا زمانی ارزشمند هستند که درون مغازه هستند به محض خریداری شدن توسط شما ارزششان را از دست میدهند. ستون دارایی خود را بلند کنید و آن را یلند نگه دارید.

 به نظر من و تمام افرادی که کتاب را مطالعه کرده اند، حتی کسانی که به بازاریابی شبکه ای دید مثبتی نداشته اند، دلایل کیوساکی بسیار منطقی و قابل تأمل است. حال حتی اگر نمیخواهید صنعت بازاریالبی برای خود داشته باشید باز هم کتاب را بخوانید و خودتان قضاوت کنید.

خوبی های کتاب

یکی از نقاط قوت کتاب "دانشکده کسب و کار" ، روش غیرمعمول و نوآورانه‌ای است که او به مسائل مالی و کسب و کار نگریسته است. او در این کتاب به طور جدی و عملی به تفکرات متداول درباره پول، کار، سرمایه‌گذاری و موفقیت در زندگی می‌پردازد. یکی دیگر از نقاط قوت این کتاب، روش ساده و قابل فهم نوشتن رابرت کیوساکی است. او توانسته است مفاهیم پیچیده مالی را به یک زبان ساده و قابل درک برای هر کسی تبدیل کند. این به خوانندگانی که تازه وارد دنیای مالی هستند کمک می‌کند تا اصول مهم را به راحتی فهمیده و از آنها بهره ببرند

تیم مشاوره معصومی معتقد است مطالعه این کتاب برای کسانی که قصد شروع و راه اندازی کسب و کار دارند، می تواند مفید باشد.