گروه موفقیت mr.masoumi

دیجیتال مارکتینگ

اشتراک گذاری

چطور مهارت های دیجیتال مارکتینگ را آموزش ببینیم؟

چطور مهارت های دیجیتال مارکتینگ را آموزش ببینیم؟

چطور مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ را آموزش ببینیم؟

سال‌هاست که روش‌های سنتی بازاریابی، جای خودشان را به تکنیک‌های دیجیتالی دادند و حتی سنتی ترین کسب و کارها هم امروزه منبع اصلی درآمدشان را از بازاریابی دیجیتالی به دست می‌آورند. این رشد سریع و انقلاب دیجیتال با روی کار آمدن شبکه‌های اجتماعی رنگ و لعاب تازه‌ای به خود گرفت است، همچنین در عصر حاضر هوش مصنوعی هم به خوبی جای خود را باز کرده است. در گذشته روش های بازاریابی سنتی مثل تبلیغات بنری، چاپی و روزنامه بسیار رواج داشته اما با ظهور اینترنت و گسترش فضاهای مجازی دیگر تاثیر سابق را ندارد. با قاطعیت می‌توان گفت امروزه دیجیتال مارکتینگ به بخش جدایی ناپذیر هر کسب و کاری تبدیل شده است و می‌توان به عنوان ستون موفقیت کسب و کارها از آن یاد کرد. 

 اما سوال این جاست که چه مهارت هایی برای یاد گیری موفقیت در بازاریابی دیجیتال باید آموخت و بهترین مسیر کدام است. جواب کوتاه، حضور در فضای مجاری یا همان مبحث Online Presence است. جواب بلندتر و کاربردی تر را در ادامه ی این مقاله با هم بررسی خواهیم کرد.

قبل از شروع بهتر است یک سری تعاریف مفهومی را با هم مرور کنیم تا یک شروع عالی برای رونق کسب و کارمان داشته باشیم.  

 

یک تعریف ساده از دیجیتال مارکتینگ؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال به مجموعه ای از فعالیت‌هایی می‌گویند که با بهره گرفتن درست از ابزارهای دیجیتال شما می‌توانید کسب و کارتان را فضاهای آنلاین و اجتماعی رونق داده و مشتری بیشتری داشته باشید. مشاغل آنلاین و آفلاین هر دو به یک اندازه می‌توانند در دنیای کنونی از تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال بهره ببرند.

 

چرا دیجیتال مارکتینگ؟

مهم ترین اصل کسب و کار حضور در کنار مشتری است. کسب و کار باید جایی باشد که مشتری حضور دارد. سال هاست که همه در فضای اینترنت هستیم و همه به آن دسترسی داریم. در سال 2024 انواع کسب و کارها نیازمند به حضور و بازاریابی در فضای مجازی است. با توجه به افزایش استفاده از اینترنت در ایران و سراسر جهان فضاهای مجازی به بخش جدا نشدنی از زندگی مردم تبدیل شده است. همین موضوع باعث شده است که افراد زیادی با پیدا کردن جامعه هدف خود در این فضاها بتوانند اکثر نیازهای مشتری‌هایشان را شناسایی و برطرف کنند. گشتی سریع در اینستاگرام گویای نیاز شدید افراد به مشتری بیشتر و بازار وسیع تر است. پس همین الان با یک تصمیم جدی برای حضور در فضای مجازی و رشد کسب و کار خودتان برنامه ریزی کنید.

مهارت های اصلی در دیجیتال مارکتینگ

مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ تنوع زیادی دارند و بسته به نوع کسب و کار ممکن است تغییر کنند. جدول زیر مهارت‌های اصلی یک دیجیتال مارکتینگ را نشان می دهند:

مهارت ها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
یادگیری ابزارها و مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ

هر کسب و کاری نیاز به یادگیری بخشی از مهارت های ذکر شده در بالا را دارد. توجه داشته باشید که شما برای شروع نیازی به تسلط و یادگیری همه این مهارت ها ندارید. بلکه بسته به نوع کسب و کار و میزان دانش فنی و تخصصی، شما می توانید از آن‌ها استفاده کنید. یادتان باشد شما می‌توانید موارد تخصصی تر را به افراد حرفه ای و خبره بسپارید.

 

راه‌های آموزش موثر مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ

باتوجه به اینکه در ایران رشته دانشگاهی خواصی برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ وجود ندارد اما شما با روش‌های دیگری یه صورت خودآموزمی‌توانید برای یادگیری این مهارت‌ها اقدام کنید. بعضی از این مسیرها کمی شلوغ و پیچیده هستند. با دقت و بررسی بیشتر این راه‌ها می توان بهترین روش را برای کسب و کار مود نظر انتخاب کرد:

 

- شرکت در دوره های آموزشی آنلاین: بهترین و در دسترس ترین راه برای یادگیری مهارت های دیجیتال مارکتینگ، دوره های آنلاین است. صفحه اینستاگرام مستر معصومی و همین بلاگ نیز از نمونه های جذاب یادگیری فنون کسب و کار دیجیتال است. یوتیوپ بهترین منبع آموزش رایگان دوره های دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌آید.

- مقالات: برای دسترسی به  مقالات کافیست کلمه مرتبط با کسب و کارتان را در گوگل سرچ کنید و بهترین نتایج را مطالعه کنید. به تازگی مقالات زیادی در زمینه دیجیتال مارکتینگ نوشته شده است. 

- تجربه عملی: در هر کاری تجربه عملی نتایج بسیار خوبی برای شما به همراه می‌آورد. با استفاده از تجربه عملی خودتان و دیگران می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید و برای تقویت نقاط مثبت بکوشید. 

- دوره های رسمی: مراکز آموزشی مختلف از قبیل دانشگاه ها و مراکز فنی حرفه ای، دوره های مختلفی در زمینه دیجیتال مارکتینگ برگزار می‌کنند. شرکت در این دوره ها می‌تواند دیدگاه شما را نسبت به دیجیتال مارکتینگ عوض کند، بعد از آن شاهد تغیرات چشمگیری در کسب و کارتان خواهید بود.

- بهره گیری از مشاور: مشاوران دیجیتال مارکتینگ با دانش و تخصص عمیقی که در این حوزه دارند، مثل یک مربی خوب در کنار شما خواهند بود تا به اهدافتان برسید. 


کلام آخر

 اگر شما هم جزو افرادی هستید که به یادگیری مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ و فعالیت در این حوزه علاقه‌مند هستید همین حالا میتوانید با مسیر‌های معرفی شده در این مقاله شروع به کار کنید. و بعد از یادگیری مهارت‌های پایه حتما شروع به فعالیت‌های کوچک و شرکت در پروژه های مختلف کنید. به مرور زمان با تمرین و کسب تجربه می‌توانید به پیشرفت‌های چشمگیری برسید و هر زمان که نیاز به کمک داشتید تیم مشاوره دیجیتال مارکتینگ معصومی در این مسیر به شما کمک می‌کند. 

نوشته شده توسط امیر ابراهیمی

https://mr-masoumi.ir/articles/Digital-marketing-skill-training

ثبت نظر

نام و نام خانوادگی

ایمیل

دیدگاه

لیست نظرات (0)