دیجیتال مارکتینگ
اشتراک گذاری
در دنیای دیجیتال مارکتینگ روشهای متفاوتی برای کسب درآمد بالا و حتی درآمد دلاری وجود دارد. افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing) (بازاریابی مشارکتی) یکی از روش های بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ است که امروزه در سراسر دنیا بسیار مرسوم شده است و مورد محبوبیت قرار گرفته است و توسط افراد مختلف انجام میشود. امروزه افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing) به یکی از بهترین روشها برای افزایش فروش و توسعه بازاریابی تبدیل شده و همین موضوع باعث شده است تعداد اشخاص زیادی به دنبال فردی متخصص و با تجربه برای معرفی محصولات و خدماتشان باشند و در کنار آن کسانی که در این زمینه تخصص و یا علاقه مندی دارند، به درآمد های بسیار خوبی رسیدند. در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing) بپردازیم و راه های مختلف کسب درآمد از این تخصص دیجیتال مارکتینگ را برسی کنیم.
بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ است که امروزه در سراسر دنیا بسیار مرسوم شده است و مورد محبوبیت قرار گرفته است و توسط افراد مختلف انجام میشود. امروزه افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing) به یکی از بهترین روشها برای افزایش فروش و توسعه بازاریابی تبدیل شده و همین موضوع باعث شده است تعداد اشخاص زیادی به دنبال فردی متخصص و با تجربه برای معرفی محصولات و خدماتشان باشند و در کنار آن کسانی که در این زمینه تخصص و یا علاقه مندی دارند، به درآمد های بسیار خوبی رسیدند. در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing) بپردازیم و راه های مختلف کسب درآمد از این تخصص دیجیتال مارکتینگ را برسی کنیم.
در اینجا یک مثال ساده از افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing) برای شما آورده ایم تا با مفهوم آن بهتر آشنا شوید. به طور مثال فرض کنید شما با معرفی محصولاتی از یک فروشگاه محصولات مراقبتی و بهداشتی در صفحات و وبلاگ خود، در فروش آن محصول مشارکت میکنید و در ازای کلیک یا فروش آن محصول پورسانت و درصدی را از سایت فروشنده آن محصول دریافت میکنید. درواقع در افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing) ، شما یک فروشنده نیستید بلکه فقط به عنوان یک معرف در فروش با آنها همکاری دارید.
بسیاری از فروشگاه ها که محصول یا خدماتی برای عرضه دارند میتوانند به واسطه افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing) فروش خود را چند برابر افزایش دهند. افراد یا شرکت هایی که دارای سایت یا وبلاگی هستند می توانند از همین امروز با سایر شرکت ها یا فروشگاه ها همکاری کنند و محصولات و خدمات آن ها در سایت خود منتشر کنند. از مخاطبان خود درخواست کنید تا یک اقدام مشخص را در جهت رسیدن به سود و هدف مشخصی انجام دهند.
معمولا وبسایتی به عنوان واسط وجود دارد و افرادی که قصد دارند محصولاتشان را به فروش برسانند محصولات را در آن قرار می دهند و این سایت یک واسط بین فروشنده ها و افیلیت ها است. سایت کلیک بانک نمونه ای از این سایت ها است که به عنوان یک فروشگاه اینترنتی در مقیاس های جهانی، میلیون ها نفر تولیدکننده محتوا را به افیلیترهای مرتبط متصل میکند.
Seller vendor merchant کسی که کار فروش را انجام میدهد (عرضه کننده یا فروشند)
این فرد قصد دارد محصول خود را به مشتریانش برساند و با انجام این کار حجم فروشش را افزایش دهد. عرضه کننده ممکن است یک فرد یک فروشگاه یا حتی یک شرکت و کارخانه باشد.
Affiliate Advertiser تبلیغ کننده که به آن شخص ناشر هم گفته میشود. ناشر تبلیغ که به آن منتشر کننده (یا Publisher) هم میگویند، میتواند یک شرکت یا یک فرد باشد. این فرد ممکن است یک سایت پر بازدید داشته باشد یا حتی یک بلاگر یا اینفلوئنسر باشد. تفاوتی نمیکند! مهم این است که یک رسانه پرقدرت در دست داشته باشد و بتواند محصولات فروشنده را با روشهای مختلف بازاریابی به مشتریان بالقوه خود معرفی کرده و آن ها را به فروش برساند.
Customer consumer مشتری یا مصرف کننده
تعریف مشتری و مصرف کننده متفاوت است منظور ما از مشتری شخصی است که محصول ما را خریداری کرده و مبلغی در ازای داشتن آن پرداخت میکند. اما مصرف کننده از آن محصول استفاده میکند. ممکن است یک محصول بعد از فرایند تولید توسط افراد متعددی خریداری شود و مجدد به فروش برسد تا زمانی که به دست مصرف کننده نهایی برسد.
اگر به عنوان یک افیلیتر مارکتر در حال فعالیت هستید روش های مختلفی برای کسب درآمد وجود دارد . در این مقاله تعدادی از این روشها را به شما معرفی خواهیم کرد.
یک افیلیت مارکتر میتواند از روشهای مختلف برای کسب درآمد استفاده کند. در این مقاله تعدادی از این روشها را به شما معرفی خواهیم کرد.
بازاریابی محتوایی: شما می توانید با داشتن یک وبلاگ و فعالیت در پلتفرم های مختلف شبکههای اجتماعی برای یک محصول یا خدمات مرتبط به صفحه خود، محتوای جذاب بسازید و آن را منتشر کنید تا در دسترس عموم قرار بگیرد و محتوای آن مورد توجه آنها قرار بگیرد. با این کار شما از طریق لینک های افیلیت، ترافیک را به سمت وبسایت فروشنده محصولات هدایت میکنید و بازید و فروش آن محصول از این طریق افزایش مییابد.
پرداخت به ازای هر عمل (CPA): پرداخت به ازای یک عمل، یکی از روشهای بازاریابی است که به ناشر به ازای هر عمل مشخصی که کاربر انجام دهد مبلغی تعلق میگیرد و این اقدام ها ممکن است شامل خرید، ثبت نام، نصب و....باشد.
پرداخت به ازای فروش (PPS): یکی دیگر از روشهای بازاریابی وابسته است که در این مدل به ازای هر بار فروش یک محصول یا خدمات مبلغی به افیلیتر تعلق میگیرد. تفاوت این روش با CPA در این است که تنها زمانی به شما پورسانت داده می شود که خرید انجام شود و اقدامات دیگر در درآمد شما بی تاثیر است.
پرداخت با تعرفه ثابت: این روش به معنی پرداخت مبلغی معین و ثابت برای یک دوره زمانی مشخص، بدون توجه به میزان استفاده از خدمات یا محصول است که به افیلیتر پرداخته میشود.
تبلیغات با بودجه کمتر:افراد با داشتن هر بودجه ای برای بازاریابی خود میتوانند برای فروش محصولاتشان اقدام کنند.
دسترسی به مخاطبان بیشتر: یک معرف میتواند در فضای مجازی با ایجا یک بلاگ یا صفحه شخصی مخاطبان مورد نظرش را جذب کند و با تولید محتوای جذاب آنها را به فروش ترویج کند و با این کار در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کرده است و راحت تر به مشتری بلقوه خود برسد.
امروزه بسیاری از مزایای بازاریابی افیلیت و درآمد های دلاری آن موجب شده افراد زیادی به دنبال یادگیری و انجام این مهارت باشند. افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing) یک مهارت و تخصص محدود نیست و شما میتوانید با تلاش و استمرار رشد بسیار زیادی را درآن تجربه کنید. حتی امکان کسب درآمد از خارج از کشور را هم برای شما مهیا می کند. نکته خوب این است که برای شروع به سرمایه نیازی ندارید.
اگر علاقه مند به کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing) هستید و نیاز به راهنمایی بیشتری دارید تا بهترین مدل بازاریابی خودتان را پیدا کنید، تیم مشاوره دیجیتال مارکتینگ معصومی میتواند در تمام مسیر شما را همراهی کند و دانش و تخصص خود را در اختیار شما بگذارد همین حالا می توانید جلسه مشاوره خود را رزرو کنید.
نوشته شده توسط کوثر عابدینی