گروه موفقیت mr.masoumi

دیجیتال مارکتینگ

اشتراک گذاری

چطور با استفاده از افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing) به درآمد برسیم؟

چطور با استفاده از افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing) به درآمد برسیم؟

چطور با استفاده از افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing) به درآمد برسیم؟

در دنیای دیجیتال مارکتینگ روشهای متفاوتی برای کسب درآمد بالا و حتی درآمد دلاری وجود دارد. افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing)  (بازاریابی مشارکتی) یکی از روش های بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ است که امروزه در سراسر دنیا بسیار مرسوم شده است و توسط افراد مختلف انجام می‌شود. امروزه افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing)  به یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش فروش و توسعه بازاریابی تبدیل شده و همین موضوع موجب شده است افراد زیادی به دنبال فردی برای معرفی محصولاتشان باشند و در کنار آن کسانی که در این زمینه تخصص و یا علاقه مندی دارند، به درآمد های بسیار خوبی رسیدند. در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing) بپردازیم و راه های مختلف کسب درآمد از این تخصص دیجیتال مارکتینگ را برسی کنیم.

 

افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing)  چیست؟

افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing)  یا بازاریابی مشارکت در فروش یکی از روش‌های کسب درآمد در اینترنت و زیر مجموعه‌های بازاریابی دیجیتال است که با نام های دیگری مثل بازاریابی پورسانتی، بازاریابی وابسته و معرف نیز شناخته می‌شود. هرچند که قبل از وجود اینترنت هم این روش انجام می‌شد اما این سبک از بازاریابی "پرداخت به ازای عملکرد" توسط شرکت آمازون در سال 1994 وارد بازار الکترونیک شد و به صورت جدی کارش را در دنیای اینترنت آغاز کرد.

 

روش کار افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing) به چه شکلی است؟

در اینجا یک مثال ساده از افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing) برای شما آورده ایم تا با مفهوم آن بهتر آشنا شوید. به طور مثال شما با معرفی محصولاتی از یک فروشگاه در صفحات و وبلاگ خود، در فروش آن محصول مشارکت می‌کنید و در ازای کلیک یا فروش آن محصول پورسانت و درصدی را دریافت می‌کنید. درواقع در افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing) ، شما یک فروشنده نیستید بلکه فقط به عنوان یک معرف در فروش آن همکاری دارید.

بسیاری از فروشگاه ها که محصول یا خدماتی برای عرضه دارند می‌توانند به واسطه افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing)  فروش خود را چند برابر افزایش دهند. افراد یا شرکت هایی که دارای سایت یا وبلاگی هستند می توانند از همین امروز با سایر شرکت ها یا فروشگاه ها همکاری کنند و محصولات و خدمات آن ها در سایت خود منتشر کنند. از مخاطبان خود درخواست کنید تا یک اقدام مشخص را انجام دهند.

معمولا وبسایتی به عنوان واسط وجود دارد و افرادی که قصد دارند محصولاتشان را به فروش برسانند محصولات را در آن قرار می دهند و این سایت یک واسط بین فروشنده ها و افیلیت ها است. سایت کلیک بانک نمونه ای از این سایت ها است که به عنوان یک فروشگاه اینترنتی در مقیاس های جهانی، میلیون ها نفر تولید‌کننده محتوا را به افیلیترهای مرتبط متصل می‌کند.

 

در هر معامله که در افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing)  شکل می‌گیرد افراد زیر فعالیت دارند:

Seller vendor merchant   کسی که کار فروش را انجام میدهد (عرضه کننده یا فروشند)

Affiliate Advertiser  تبلیغ کننده

Customer consumer   مشتری یا مصرف کننده

 

یک افیلیت مارکتر میتواند از روش‌های مختلف برای کسب درآمد استفاده کند. در این مقاله تعدادی از این روش‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

راه های درآمد از افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing)

بازاریابی محتوایی: شما می توانید با داشتن یک وبلاگ و فعالیت در پلتفرم های مختلف شبکه‌های اجتماعی برای یک محصول یا خدمات مرتبط به صفحه خود محتوای جذاب بسازید و آن را منتشر کنید تا در دسترس عموم قرار بگیرد. با این کار شما از طریق لینک های افیلیت، ترافیک را به سمت وبسایت فروشنده محصولات هدایت می‌کنید.

پرداخت به ازای هر عمل (CPA):  پرداخت به ازای یک عمل، یکی از روش‌های بازاریابی است که به ناشر به ازای هر عمل مشخصی که کاربر انجام دهد مبلغی تعلق می‌گیرد و این اقدام ها ممکن است شامل خرید، ثبت نام، نصب و....باشد.

پرداخت به ازای فروش (PPS): یکی دیگر از روش‌های بازاریابی وابسته است که در این مدل به ازای هر بار فروش یک محصول یا خدمات مبلغی به افیلیتر تعلق می‌گیرد. تفاوت این روش با CPA در این است که تنها زمانی به شما پورسانت داده می شود که خرید انجام شود و اقدامات دیگر در درآمد شما بی تاثیر است.  

پرداخت با تعرفه ثابت: این روش به معنی پرداخت مبلغی معین و ثابت برای یک دوره زمانی مشخص، بدون توجه به میزان استفاده از خدمات یا محصول است که به افیلیتر پرداخته می‌شود.

کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ

 

کلام آخر

امروزه بسیاری از مزایای بازاریابی افیلیت و درآمد های دلاری آن موجب شده افراد زیادی به دنبال یادگیری و انجام این مهارت باشند. افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing)  یک مهارت و تخصص محدود نیست و شما میتوانید با تلاش و استمرار رشد بسیار زیادی را درآن تجربه کنید. حتی امکان کسب درآمد از خارج از کشور را هم برای شما مهیا می کند. نکته خوب این است که برای شروع به سرمایه نیازی ندارید.

اگر علاقه مند به کسب درآمد از افیلیت مارکتینگ (affiliate marketing) هستید و نیاز به راهنمایی بیشتری دارید تا بهترین مدل بازاریابی خودتان را پیدا کنید، تیم مشاوره دیجیتال مارکتینگ معصومی می‌تواند در تمام مسیر شما را همراهی کند و دانش و تخصص خود را در اختیار شما بگذارد همین حالا می توانید جلسه مشاوره خود را رزرو کنید.

نوشته شده توسط کوثر عابدینی

https://mr-masoumi.ir/articles/affiliate-marketing

ثبت نظر

نام و نام خانوادگی

ایمیل

دیدگاه

لیست نظرات (0)