گروه موفقیت mr.masoumi

دیجیتال مارکتینگ

اشتراک گذاری

گام های انتخاب بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ

گام های انتخاب بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ

انتخاب یک مشاور خوب در زمینه ی کسب و کار مخصوصا در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ دغدغه ی خیلی از ماهاست. افراد زیادی هستند که در این زمینه فعالیت می کنند و این کار ما برای انتخاب بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ را دشوارتر کرده است. در این مقاله سعی میکنیم چک لیستی از مراحلی که باید طی کنیم تا بهترین مشاور را نسبت به نیاز و بودجه مان پیدا کنیم را به شما ارائه بدهیم.

قبل از هر اقدامی، مهم است بدانیم ، مشاور کسب و کار یا مشاور دیجیتال مارکتینگ یک راهنماست و فقط مسیر را به ما نشان می دهد. موفقیت در دستیابی به اهداف و موفقیت در حوزه کسب و کار به تلاش و اراده ما بستگی دارد. مشاور می‌تواند مشکلات و راه حل‌ها را معرفی کند، اما در نهایت ما با حل مشکلات و برداشتن قدم‌های قاطعانه و محکم به موفقیت می‌رسیم.

جدول زیر به ما کمک می کند تا تعریف مناسبی از مشاور داشته باشیم و قبل از شروع به خوبی مزیت ها و معایب استفاده از مشاور را بشناسیم:

مزایا و معایب دیجیتال مارکتینگ

 

چک لیست انتخاب یک مشاور دیجیتال مارکتینگ

مشاور خوب دارای شرایط و ویژگی های زیادی هست. هم اکنون مشاور های بسیار موفق و کارآمد در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ داریم اما انتخاب بهترین گزینه  برای کسب و کار شما مهم ترین بحث است. با برداشتن هفت گام زیر تا حد زیادی می توان روی انتخاب مفید یک مشاور دیجیتال مارکتینگ و در نهایت رونق کسب و کار حساب باز کرد:

مشاوران خوب و با تجربه ویژگی‌های فراوانی دارند. امروزه، در حوزه دیجیتال مارکتینگ مشاوران بسیار موفق و کارآمدی وجود دارند، اما انتخاب بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما امری بسیار حیاتی است. با پیروی از هفت گام زیر، می‌توانید تا حد زیادی در انتخاب یک مشاور دیجیتال مارکتینگ مؤثر و در نهایت در رشد کسب و کار خود پیشرفت کنید و به موفقیت برسید:

گام اول: تعریف نیاز ها و اهداف

قبل از همه چیز باید بدانیم برای چه کاری و چه هدفی دنبال مشاور هستیم. آیا برنامه ی ما رونق کسب و کار در فضای اجتماعی است یا شروع یک استارتاپ. آیا سالهاست یک بیزینس موفق داریم و میخواهیم آن را گسترش دهیم. جواب این سوال ها دست شماست و اولین گام در انتخاب یک مشاور خوب است.

قبل از هرکاری باید بدانیم برای چه کاری و هدفی یه دنبال مشاور هستیم. آیا هدف ما رونق کسب و کار در فضای مجازی و اجتماعی است یا شروع یک استارت آپ ؟ آیا سالهاست که یک بیزینس و کسب وکار موفق داریم و الان قصد داریم آن را گسترش دهیم و یا نه ، قصد راه اندازی یک کسب و کار جدید را داریم؟

جواب این سوال ها کلید موفقیت شماست و اولین گام در انتخاب یک مشاور خوب است.

گام دوم: جستجو در فضای مجازی

حالا که هدفمان کاملا واضح  مشخص شده،  نوبت به پیدا کردن یک مشاور  خوب و خبره است. در این مرحله شما می توانید از ابزارهای آنلاین مثل گوگل استفاده کنید. گزینه ی بعدی  جستجو در شبکه های اجتماعی است. یک مشاور دیجیتال مارکتینگ خوب طبعا خودش حضور پررنگی در این فضا ها دارد.

در هنگام جستجو از کلمات کلی خودداری کنید و سعی کنید در حوزه ی تخصصی خودتان به دنبال مشاور بگردید. مثلا:

مشاور دیجیتال مارکتینگ - بازار های مالی

مشاور دیجیتال مارکتینگ - افزایش فروش آنلاین

گام سوم: بررسی سابقه و تخصص مشاور

بعد از انتخاب چند گزینه به سایت یا صفحه شبکه اجتماعی مشاوران مراجعه کنید، سوابق و نمونه های کاریشان را چک و ادعاهایشان را راستی آزمایی کنید و  2  سوال مهم را بررسی کنید :

آیا در حوزه ی کاری شما فعالیتی داشته اند؟

آیا آمار و ارقامی  از مشتری های قبلی ارائه می کنند؟

گام چهارم: برگزاری جلسه مشاوره با چند مشاور

برگزاری جلسه با مشاور  گام بسیار مهم و حیاتی است. با وجود اهمیت بالای موارد بالا٬‌ تا زمانی که با مشاور صحبت نکنید نمی توانید از کیفیت کارشان به خوبی اطلاع پیداکنید صحبت کردن با افراد به ما این امکان را می دهد تا آن ها را در سطح واقعی بهتر بشناسیم و ببینیم تا چه حد می توانیم با آنها ارتباط برقرار کنیم. یادمان باشد که ما به دنبال انتخاب هر مشاور خوبی نیستیم بلکه به دنبال انتخاب بهترین مشاور  دیجیتال مارکتینگ مناسب برای کسب و کار خودمان هستیم.

گام پنجم: بررسی روال کار و قرارداد ها

در گام بعدی به بررسی فرایند مشاوره و قرار داد ها می پردازیم. این ها مواردی هستند که باید به خوبی قبل از شروع همکاری بررسی شوند. این روال کاری به شما کمک می کند تا انتظارات شما در قبال کار انجام شده منطقی باشد و مشاور نیز به خوبی به وظایف خود عمل کند. بعضی از مشاوره ها به صورت آنلاین و تلفنی مشاوره میدهند و  بعضی دیگر به شکل حضوری. برخی از مشاوران به صورت درصدی حق الزحمه شان را دریافت می کنند و برخی  از آنها با مبلغ مشخصی جلسات مشاوره را برگزار می کنند.. در این موارد گفته شده خوب یا بد وجود ندارد. نکته ی مهم این هست که که با چه سیستمی راحت تر هستید و توانایی های بودجه ای شما تا چه حد است.

بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ

گام ششم: شروع با یک پروژه ی کوچک

برای رونق در کسب و کار٬‌در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ اقدامات زیادی می تواند صورت بگیرد، از ایمیل مارکتینگ گرفته تا شبکه های اجتماعی تا تبلیغات در گوگل و غیره. شما میتوانید برای سنجش عملی مشاور با یک پروژه ی کوچک و ساده شروع کنید. این به شما کمک می کند تا یکدیگر را بهتر بشناسید و احتمال موفقیت در همکاری شما در پروژه های بزرگتر بالاتر برود. این گام برای مدیریت بودجه ی مشاوره نیز موثر است.

گام هفتم: اعتماد به حس درونی تان

قدم ها چهارم تا ششم تکمیل کننده این مرحله هستند ارتباط خوب و سازنده با یک مشاور با سابقه و کاربلد کلید موفقیت در این نوع همکاری هاست. فضای دیجیتال بسیار پیچیده است و رقابت بالایی در آن وجود دارد. شما می توانید با اطمینان به حس درونی تان و اعتماد به مشاوری که بعد از شش قدم بالا انتخاب کردید، مسیر جلوی خودتان را باز و روشن کنید.

 

بودجه بندی در انتخاب مشاور

مدیریت هزینه‌ها یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در انتخاب یک مشاور دیجیتال مارکتینگ مناسب است. برای مدیریت بهتر هزینه‌ها، این نکات زیر را در نظر بگیرید:

- تعیین بودجه‌ای مناسب برای خدمات مشاوره با توجه به اهداف و نیازها

- درخواست پیش‌بینی هزینه‌ها از مشاور برای اجتناب از هزینه‌های غیرمنتظره

- انتخاب سیستم پرداخت مناسب مانند درصدی یا پکیج‌بندی شده

- درخواست پیش‌پرداخت کمتر و تسهیلات بیشتر در هنگام پرداخت

- تقاضای گزارش‌گیری منظم در مورد انجام فعالیت‌ها

- بررسی هزینه‌های اضافی احتمالی و تعیین سقف هزینه

- مقایسه قیمت‌های مشابه در صورت نیاز به بررسی گزینه‌های بیشتر

با بررسی دقیق هر یک از این موارد، می‌توان هزینه‌ها را بهتر مدیریت و کنترل کرد.

 

حرف آخر

با توجه به اهمیت رونق کسب و کار در فضای دیجیتال، مشاور خوب نقش بسیار مهمی برای همه ی ما دارد و در نبود آن ما باید تمامی مراحل را خودمان به تنهایی طی  کنیم و این باعث می شود از قافله رقیبان کسب و کارمان عقب بمانیم. به قول معروف چرخ اختراع شده و افرادی هستند که راه استفاده از آن را بلد هستند. با دانش و اتکا بر نقش مهم خودتان و مشاور دیجیتال مارکتینگ در رونق کسب و کار  و طی کردن هفت گام گفته شده در این مقاله موفقیت کسب و کارتان را تضمین کنید.

تیم مشاوره کسب و کار معصومی با تجربه و سابقه 10 ساله در زمینه مشاوره راه اندازی و توسعه انواع کسب و کار و استارت آپ آماده ارائه هرگونه مشاوره تخصصی نلفنی ، آنلاین و حضوری برای رشد کسب و کار شما می باشد.

 

 

نوشته شده توسط امیر ابراهیمی

https://mr-masoumi.ir/articles/best-digital-marketing-consultant

ثبت نظر

نام و نام خانوادگی

ایمیل

دیدگاه

لیست نظرات (0)