گروه موفقیت mr.masoumi

دیجیتال مارکتینگ

اشتراک گذاری

اهمیت محتوا در بازاریابی دیجیتال برای افزایش درآمد کسب و کارها

اهمیت محتوا در بازاریابی دیجیتال برای افزایش درآمد کسب و کارها

در بازاریابی دیجیتالی، محتوا بدون شک مهمترین اصل موفقیت است. اگر برای کسب و کار خود تولید محتوا نمی کنید، به جرات می توان گفت که بیش از 90 درصد از سهم بازار خود را از دست داده اید. محتوا را بر اساس نوع کسب و کار خود و مخاطبین آماده کنید تا بیشترین بازدهی در دیجیتال مارکتینگ داشته باشد. 
بدون تولید محتوا، تقریباً سایر فعالیت های بازاریابی دیجیتال بی فایده هستند. تبلیغات، سئو، شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ... نیاز به تولید محتوای قوی دارند. در این مقاله سعی می کنیم اهمیت تولید محتوا و نقش آن در بازاریابی دیجیتال را توضیح دهیم و در انتها راه کارهایی برای ایجاد محتوای موفق را به شما ارائه دهیم.

 

چطور تولید محتوا باعث افزایش درآمد می‌شود؟

افزایش آگاهی برند:
زمانی که شما محتوای با کیفیت تولید کنید افراد بیشتری از وجود برند شما مطلع میشوند و به این شکل تولید محتوا به برند سازی شما کمک میکند همین موضوع به شما کمک میکند که جامعه هدف مشتریان گسترده تری داشته باشید هرچه افراد بیشتری شما را بشناسند و بار ها و بارها اسم شما را شنیده باشند احتمال بیشتری دارد که شما را انتخاب کنند.

افزایش وفاداری به برندتان:
داشتن محتوای جذاب به شما کمک می‌کند بتوانید رابطه صمیمانه تری با مخاطبان و مشتریانتان داشته باشید و این ارتباطات مشتریان وفادار بیشتری برای شما به همراه می‌آورد و با تکرار خرید باعث افزایش درامد شما می‌شود.

تبدیل بازدید کنندگان به مشتری:
محتوای قدرتمند میتواند در متقاعد سازی مشتریان بسیار تاثیرگذار باشد. شما با داشتن یک محتوای خوب و جذاب که ویژگی و مزایای شما را به خوبی نشان دهد تا مخاطبان راحت تر شما را بپذیرند.
 


چطور برای دیجیتال مارکتینگ محتوا تولید کنیم؟ 

محتوا هر نوع اطلاعاتی است که در زمینه ی خاص با هدف اطلاع رسانی و یا تبلیغات و بازاریابی تولید می شود. در طول قرن ها محتوا عموما به شکل متن و تصویر در بین جوامع انسانی رواج داشته اما محتوایی که تصویری یا شنیداری باشد نتیجه بهتری دارد. در جدول زیر نمونه های رایج محتوا در بازاریابی دیجیتال را با هم مرور می کنیم:

بهترین محتوا برای دیجیتال مارکتینگ

موارد بالا همه نمونه های مختلفی از محتوا هستند که بسته به نوع کسب و کار شما، نیاز بازار انتخاب و تولید می شوند. 

چطور محتوای جذاب بنویسیم؟

محتوا به هر شکلی می تواند به رونق کسب و کار شما کمک کند. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش سرعت اینترنت محتوای ویدیوی توانسته بیشتری توجه را به خود جذب کند اما محتوای متنی هنوز موثر ترین نوع محتواست. شما امروز با جستجو در گوگل به این مقاله رسیدید و همین نشان دهنده ی تاثیر بالای مقالات و محتوای متنی است، به خصوص اگر توسط فرد متخصص و مسلط به موضوع نوشته شده باشد. 
برای انتخاب بهترین محتوا از خودتان چند سوال بپرسید و بعد از جواب دادن به این سوالات به جدول بالا رجوع کنید و بهترین نوع محتوا را انتخاب کنید:


مخاطب خودتان را بشناسید
مخاطب شما چه کسانی هستند؟
در این مرحله هدف ما شناسایی رده ی سنی، موقعیت جغرافیایی، جنسیت، نوع رفتار و کسب و کار و غیره است.
مخاطبان و جامعه هدف شما به چه علاقه دارند؟ 
چه مشکلی دارند و محتوای شما چطور باعث کمک به مخاطبان می‌شود؟

هدفتان را از تولید محتوا مشخص کنید
هدف شما از تولید محتوا چیست و با تولید محتوا چه چیزی می‌خواهید به دست آورید؟
آیا می‌خواهید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید؟
آیا هدف شما این است که دنبال کنندگان بیشتری در شبکه‌های اجتماعی جذب کنید؟
قصد شما از تولید محتوا  فروش محصول یا ارائه خدمات است؟

امکانات فنی شما تا چه حد است؟ (دانش فنی - نیروی انسانی - تجهیزات)
بودجه تبلیغات شما چقدر است؟
شما می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و سایر روش‌ها برای تبلیغ محتوای خود استفاده کنید.
 

پرسش این سوال ها به شما کمک میکند به شناخت بیشتری نسبت به مخاطبانتان برسید. اگر رسیدن به جواب سوالات بالا برای تان مشکل یا حتی غیر ممکن است همین حالا یک جلسه رایگان با تیم مشاوره کسب و کار معصومی رزرو کنید. 

متخصص تولید محتوا کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

تولیدکننده ی محتوا فردی است که با تسلط کامل بر یک موضوع خاص و آشنایی با دیجیتال مارکتینگ می تواند محتوای جذاب برای مخاطبین شما آماده کند. تولید کننده محتوا یک یا چند مهارت از موارد زیر را دارد:
•    نویسندگی
•    ویرایش و ضبط ویدیو 
•    طراحی گرافیک
•    طراحی ui,ux
•    آشنایی با شبکه های اجتماعی و الگوریتم های آن ها
•    آشنایی با اصول سئو 
•    تسلط به زبان انگلیسی
•    و ...

انتخاب نوع محتوا می تواند به تصمیم گیری در زمینه ی استخدام بهترین تولید کننده محتوا به شما کمک کند. به همین خاطر آشنایی و تسلط به حوزه ی کسب و کار اهمیت زیادی دارد. باید حتما فردی را انتخاب کنید که سابقه و یا آشنایی خوبی با محتوا در زمینه ی فعالیت شما داشته باشد. 


آیا می‌توان از هوش مصنوعی برای تولید محتوا استفاده کرد؟ 

با رشد و گسترش قابل توجه سیستم‌های هوش مصنوعی، تولید محتوا با استفاده از هوش مصنوعی به یکی از موضوعات پرطرفدار و مورد بحث در دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است. اگر شما از ابزارهای هوش مصنوعی به عنوان یک تولید کننده محتوا به صورت منظم و همیشگی استفاده کنید، محتوای تولید شده علی رغم جذابیت اولیه، ارزش کمتری خواهد داشت. محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به طور قابل توجهی عمومی و مصنوعی است و باعث کاهش اعتبار کار شما می‌شود. 
از سوی دیگر، اگر ابزارهای هوش مصنوعی را به عنوان یک کمک و برای افزایش سرعت کار خود استفاده کنید، این ابزارها نقش مؤثری در بهبود عملکرد شما خواهند داشت. به عنوان مثال، این مقاله توسط نویسنده نوشته و ویرایش شده است، اما ایده اصلی برای تعریف عناوین با استفاده از هوش مصنوعی انجام شده و در نهایت با استفاده از هوش مصنوعی، اشکالات املایی آن برطرف شده است. بنابراین، هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار برای افزایش بهره‌وری و جلوگیری از ضایع کردن وقت در وظایف تکراری بسیار مفید است، اما استفاده از آن به عنوان یک تولید کننده محتوا بدون دخالت فرد متخصص و آشنا به موضوع و مخاطبان یک اشتباه است.


سخن آخر 
به قول بیل گیتس در مقاله‌ای در سال 1996: "محتوا پادشاه است Content is King". محتوا همواره به عنوان ابزاری بسیار حیاتی در حوزه بازاریابی برای کسب و کارها تلقی شده و همینگونه خواهد بود. با توجه به اینکه این روزها همه در فضای مجازی هستند، شناختن دنیای دیجیتال مارکتینگ کمک زیادی می کند تا محتوای موثری بنویسید و در نتیجه درآمدتان افزایش پیدا کند. البته نوشتن محتوا به همین راحتی نیست و ابتدای راه حتی پشیمان هم شوید اما مسیر را ادامه دهید تا روز به روز مخاطبین مناسبی را به سمت کسب و کار خود جذب کنید. 
تیم مشاوره سئو معصومی در زمینه تولید محتوا به زبان فارسی و انگلیسی، به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید در بازارهای داخلی و خارجی تعداد زیادی مشتری جذب کنید.

نوشته شده توسط امیر ابراهیمی

https://mr-masoumi.ir/articles/importance-content-digital-marketing

ثبت نظر

نام و نام خانوادگی

ایمیل

دیدگاه

لیست نظرات (0)