گروه موفقیت mr.masoumi

دیجیتال مارکتینگ

اشتراک گذاری

اهمیت ویدئو مارکتینگ در تولید محتوا

اهمیت ویدئو مارکتینگ در تولید محتوا


امروزه به دلیل تعدد روش‌های  بازاریابی و جذب مخاطب، توجه مخاطبان تا حدودی محدود شده است. این امر باعث می‌شود جذب مخاطبان بالقوه دیگر به راحتی قبل نباشد. در میان تمام روش‌های بازاریابی دیجیتال، ویدئو مارکتینگ می‌تواند یک روش ایده آل با بازدهی خیلی خوب برایتان باشد و به کمک آن بتوانید چالش‌های بازاریابی خود را حل کنید. در این مقاله قصد داریم  به زبان ساده و کاربردی سری به دنیای ویدئو مارکتینگ بزنیم و با شیوه کار و استراتژی‌های آن اشنا شویم. امیدواریم بعد از مطالعه کامل این مقاله بتوانید با بهره گیری از این روش بازاریابی به رشد کسب و کار خودتان کمک کنید.
قبل از شروع بیاید مفهوم ساده ویدئو مارکتینگ را باهم برسی کنیم و با شوه کار آن آشنا شویم.


ویدئو مارکتینگ (Video marketing) چیست؟

بازاریابی ویدئویی (Video marketing) به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ معرفی می‌شود. در این سبک از بازاریابی، ویدئوهایی درباره محصول یا خدمات در فضای مجازی، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید تا محصول یا خدمات را به شکل واضح و شفاف به مخاطبان معرفی کنید تا علاقه مندان به آن محصول و ویژگی هایش جذب شوند از این طریق شما به هدف خود که ممکن است برند سازی و ترویج یا فروش باشد برسید. بازاریابی ویدئویی نوعی تولید محتوای جذاب و گیراست به همین دلیل می‌توان اینطور بیان کرد که در ارتباط با بازاریابی محتوایی قرار دارد. این تعریف ساده و کاربردی ما برای بازاریابی ویدئویی است چنانچه علاقه مند به یادگیری بیشتر هستید این مقاله را دنبال کنید.

چند دلیل اصلی که نشان می‌دهد استفاده از بازاریابی ویدئویی برای کسب و کارها ضرورت دارد.

  •  جلب توجه مخاطب: دلایل بسیار زیادی مثل قدرت بصری و برانگیختن احساسات، ویدئو را به ابزار قوی تری برای جلب توجه افراد تبدیل کرده است. کاملا واضح است که چون انسان ها موجودات بصری هستند، به حرکت، صدا و تصویر توجه بیشتری داشته باشند. یک ویدئو با کیفیت و جذاب با دربرگرفتن تمام این عناصر می‌تواند تاثیرگذاری خوبی روی بازدید کنندگان ایجاد کند.
     
  • برانگیختن عواطف: ویدئو در ایجاد حس عمیق و ماندگار در مخاطب بسیار عالی عمل می‌کند. امروزه افراد از طریق این روش داستان‌های مختلف را روایت می‌کنند و به تصویر می‌کشند تا نام برندشان، در ذهن مشتریان پابرجا باقی بماند. زمانی که شما تصویری از محصول خود را در ذهن مشتری هک می‌کنید، حتی اگر این اتفاق منجر به خرید مشتری از شما نشود، همیشه با احساسی که آن ویدئو دریافت کرده یا تصویری که به یادش مانده  به یاد محصول شما می‌افتد.
     
  •  قابلیت اشتراک گذاری توسط دیگران: شما می‌توانید به راحتی ویدئو های خود را در فضای مجازی مثل اینستاگرام، یوتیوب، آپارات و...با فرمت‌های دلخواهتان بارگزاری کنید. در صورتی که محتوای شما اصولی و کاربردی باشد نه تنها کاربر با شما تعامل می‌کند بلکه به ترویج آن یا به اصطلاح پروموت کردن آن در فضای مجازی می‌پردازد. برای اینکه به این هدف برسید لازم است که از عنوان‌ها و توضیحات جذاب و مرتبط ، ویدئو و تصاویر با کیفیت استفاده کنید.
     
  • معرفی بهتر و شفاف تر: با استفاده از این روش ما می‌توانیم به بهترین شکل تمام ویژگی‌ها و مزیت‌های محصول یا خدماتمان را به افراد معرفی کنیم. با ارائه اطلاعات شفاف و کامل اعتماد مخاطبان را جلب می‌کنید و آنها به خرید ترغیب خواهند شد.

ویدئو مارکتینگ

انواع روش‌های ویدئو مارکتینگ

از این روش بازاریابی دیجیتالی، علاوه بر تبلیغ و معرفی محصولات می‌توان برای تولید محتوای آموزشی، نقد و برسی و سرگرمی نیز استفاده کرد. در اینجا با تعدادی از روش‌های تولید محتوای ویدئویی آشنا می‌شویم.

  •  ویدئو موشن گرافیک (MOTION GRAPHICS): موشن گرافیک نوعی انیمیشن است . در این سبک از ویدئو‌ها از المان هایی مثل تصویر متن و جلوه های صوتی استفاده می‌شود. موشن گرافیک در تولید ویدئو های تیلیغاتی، معرفی محصول، پست و استوری فضاهای مجازی و محتوای سرگرم کننده کاربرد دارد.
     
  • ولاگ (Video Blog): در ویدئو های بلاگ یا ولاگ ها، شخص برای انتقال تجربیات شخصی خود در رابطه با یک موضوع جلوی دوربین می‌رود و جزئیات و روند کار را به مخاطبان نشان می‌دهد و به سوالات مخاطبانش پاسخ می‌دهد.
     
  • پشت صحنه: ویدئو های پشت صحنه اعتماد و صمیمت را بین شما و مشتریان افزایش می‌دهد. برای افزایش شفافیت ویدئو های پشت صحنه گزینه خوبی است.
     
  • سرگرمی: در ویدئوهای سرگرم کننده مثل موزیک ویدئو و ویدئو های چالشی، سعی می‌کنیم توجه مخاطب را از طریق لحظات شاد و مفرح جلب کنیم، تا در نهایت پیام مد نظرمان را در ذهن مخاطب ثبت کنیم.

کلام آخر
باتوجه مزایای ویدئو مارکتینگ جای تردیدی در مورد اهمیت آن در جذب مخاطب باقی نمی ماند. با این روش شما علاوه بر افزایش فروش به افزایش ارزش برندتان کمک کرده اید. امروزه این روش از دیجیتال مارکتینگ به روشی قدرتمند و در حال رشد تبدیل شده است، همچنین وجود یک تیم محتوا می‌تواند برای تحقق این اهداف بسیار برای شما کمک کننده باشد.
 

نوشته شده توسط کوثر عابدینی

https://mr-masoumi.ir/articles/video-marketing

ثبت نظر

نام و نام خانوادگی

ایمیل

دیدگاه

لیست نظرات (0)