گروه موفقیت mr.masoumi

دیجیتال مارکتینگ

اشتراک گذاری

اهمیت مشاوره دیجیتال مارکتینگ در واتساپ مارکتینگ whatsapp marketing

اهمیت مشاوره دیجیتال مارکتینگ در واتساپ مارکتینگ whatsapp marketing

واتساپ  از محبوب ترین پیام رسان های تجاری دنیا با تمام چالش‌ها و محدودیت‌هایی که در طول سال‌های گذشته داشته هنوز یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین نرم افزا‌رهای پیام رسان در سراسر دنیا به شمار می‌آید. با وجود فیلترینگ و رواج و محبوبیت بیشتر تلگرام میان کاربران ایرانی، در ایران نیز واتساپ راه ارتباطی بسیاری از کسب و کارها است و به عنوان ابزاری ایمن و قدرتمند بین کسب و کارها شناخته شده است بخصوص اگر کسب وکار شما بین المللی باشد، با بکارگیری از  مشاوره دیجیتال مارکتینگ و تکنیک های بازاریابی در فضای دیجیتال و آنلاین می توانید از این پیام رسان قوی برای رشد درآمد خود استفاده کنید. میخواهیم در این مقاله نگاهی کلی به پیام رسان واتساپ و نقش آن در رونق کسب و کار بیاندازیم.

واتساپ Whatsapp در یک نگاه

واتساپ برنامه ی پیام رسان محبوبی است که در مالکیت شرکت متا است. شرکت متا بعد از فیس بوک، بیشترین حجم ترافیک کاربری را در دنیا روی واتساپ دارد. واتساپ محبوبیتش را بیشتر به دلایل امنیتی بدست آورده وتعداد کمی از پیام رسان‌ها در دنیا توانسته اند امنیت دیتا و پیام های کاربران را حفظ کنند. البته گفتی است که این حجم از امنیت باعث محدودیت‌هایی شده است که سایر پیام رسان ها مثل تلگرام آن را ندارد. این محدودیت‌ها شامل بروزرسانی‌های کند، سرعت نسبتا کمتر،‌ محدودیت در آپلود و غیره است. اما هیچ کدام از این محدودیت‌ها، محبوبیت واتساپ را کم نکرده است و به همین دلیل، هم اکنون واتساپ بهترین و رایج ترین سیستم پیام رسان برای کسب و کارهای آنلاین و آفلاین می باشد.  این پیام رسان با حضور گسترده و فعالی که در سطح جهانی داشته، بستری بسیار مناسبی برای بازاریابی بین‌المللی و برقراری ارتباط با تمام مشتریان در سراسر جهان است. 
واتساپ با در اختیار گذاشتن قابلیت های مختلف به کاربران این امکان را می‌دهد تا محصولات و خدمات خود را به شکل های کاملا جذاب به صورت عکس و فیلم، به نمایش بگذارد و معرفی کند.
 

 

مقایسه نسخه‌ی عمومی واتساپ Whatsapp و نسخه بیزینس واتساپ

اگر به عنوان صاحب یک کسب و کار یا فروشنده محصول یا خدمات این پلتفرم را برای فعالیت انتخاب کرده اید بهتر است از نسخه ی بیزینس آن استفاده کنید. با استفاده از واتساپ بیزینس می‌توانید پروفایل تجاری برای کسب ‌وکارتان ایجاد کنید. این پروفایل شامل اطلاعاتی مانند نام، لوگو، آدرس، وب‌سایت و ساعات کاری کسب و کار شماست، که به مشتریان در شناخت بهتر برند شما کمک می‌کند. بعد از نصب و تایید حساب کاربری و شماره تلفن به بخش پروفایل بروید و روی گزینه ی Business  profile کلیک کنید. در این قسمت اطلاعات مربوط به کسب و کار مثل ساعت کاری و آدرس و غیره را کامل می کنید.
برای اطلاعات بیشتر به لینک سایت رسمی واتساپ مراجعه کنید:

How to get started with the WhatsApp Business app


جالب است بدانید نسخه ی بیزینس و عمومی واتساپ هر دو رایگان هستند ولی ویژگی های مختلفی دارند. شما نمی توانید از یک شماره برای هر دو اکانت استفاده کنید. نا گفته نماند واتساپ نسخه رابط برنامه نویسی یا همان API نیز دارد که رایگان نیست. در جدول زیر اختلاف بین سه نسخه را با هم می‌بینیم:
 

مقایسه نسخه‌ی عمومی واتساپ Whatsapp و نسخه بیزینس واتساپ

8 کاربرد واتساپ Whatsapp برای رشد کسب و کار

استفاده از واتساپ در کسب و کار می‌تواند به یک استراتژی بسیار محکم و مفید تبدیل شود. در ادامه چندین روشی که شما می‌توانید از این برنامه در کارتان استفاده کنید به همراه مثال بررسی می‌کنیم:


1- تبلیغ در واتساپ Whatsapp

شما می‌توانید از واستاپ برای تبلیغات خرد و کلان استفاده کنید. واستاپ امکانات زیادی در زمینه ی ارسال پیام های گروهی به لیست‌های مختلف می‌دهد. 

 

2- برندینگ و ایجاد پروفایل کسب و کار در واتساپ Whatsapp

نسخه ی بیزنس واتساپ به شما این امکان را می‌دهد تا با قرار دادن و تایید اطلاعات کسب و کارتان، اعتبار خوبی در فضای آنلاین بدست آورد. 

 

3- استفاده از لیست‌ها 

سیستم مدیریت لیست‌های واتساپ امکانات زیادی در زمینه ی ارسال پیام‌های گروهی به شما می‌دهد که در کمپین‌های مختلف اطلاع رسانی و فروش می‌تواند باعث صرفه جویی وقت و انرژی شما شود.

 

4- ارایه ی خدمات مشتری در واتساپ Whatsapp

پر کاربردترین ویژگی واتساپ، استفاده در بخش خدمات مشتری مخصوصا فضای آنلاین و بین المللی هست. بالا رفتن هزینه‌ی چت بات‌ها و نبود هم خوانی مناسب با تلفن همراه تان باعث شده همه برای این کار به واتساپ روی بیاورند. توجه داشته باشید که اگر بیزنس شما محلی است و مشتری های سطح بالایی دارید ترجیحا از چت بات‌ها استفاده کنید.

 

5- بازاریابی محتوا در واتساپ Whatsapp

یکی از روش‌های بازاریابی موفق در فضای اجتماعی و آنلاین تولید و ارائه ی محتوای مفید برای کاربران و مشتری‌هاست. شما میتوانید با ایجاد community در کانال‌ها و گروه‌های واتساپی، ‌از فرصت‌های زیادی در زمینه ی فروش و تبلیغات ارزان تر بهره مند شوید. 

 

6- جمع آوری بازخورد

یکی از مهم ترین ابزار رونق کسب و کار، بهره مندی از بازخورد مشتری‌ها و دیدگاه‌های آن هاست. دسترسی عمومی واتساپ به شما این امکان را می دهد که یکی از سریع ترین روش های جمع آوری بازخورد را در کسب و کارتان داشته باشید. 

 

7-  استفاده از Status واتساپ

معمولا مشتری‌های شما وقت زیادی در پیام رسان‌ها می گذرانند و این به شما کمک می کند تا با استفاده از Status واتساپ جدیدترین خبرها و محصولاتتان را به شکل عمومی و رایگان در اختیار مخاطبان تان بگذارید.

 

8- امکان پاسخگویی سریع به مشتریان: 

 این یکی از بهترین قابلیت های واتساپ بیزینس است. واتساپ بیزینس ابزارهای مختلفی را برای پاسخگویی سریع و آسان به مشتریان ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، شما می‌توانید از پیام‌های آماده برای پاسخ به سوالات متداول که هر روز از شما در رابطه با کارتان پرسیده می‌شود استفاده کنید و یا با تنظیم پاسخگوی خودکار در زمان‌هایی که در دسترس نیستید، به مشتریان اطلاع‌رسانی کنید و به سوالاتشان پاسخ دهید.
 

کلام آخر

به خاطر داشته باشید که واتساپ محبوب ترین برنامه ی پیام رسان در تمام دنیاست و ارتباط مستقیم آن با فیس بوک و متا می تواند به مدیریت مشترک سیستم های تبلیغاتی شما کمک شایانی بکند. در استفاده از واتساپ نکته مهم این است همیشه طبق قوانین واستاپ Whatsapp استراتژی هایتان را بچینید و از اسپم کردن مشتری‌ها خودداری کنید. تیم مشاوره ی کسب و کار معصومی  با مشاوره دیجیتال مارکتینگ برای برداشتن اولین قدم در رونق کسب و کار شما در فضای دیجیتال آماده ی خدمات رسانی است. همین امروز با ما تماس بگیرید و اولین تکه ی پازل موفقیت را بچینید.

نوشته شده توسط امیر ابراهیمی

https://mr-masoumi.ir/articles/whatsapp-marketing

ثبت نظر

نام و نام خانوادگی

ایمیل

دیدگاه

لیست نظرات (0)